رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف چهار کوره ذغال غیرمجاز در روستای یزدل از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی اظهار داشت: در پی گزارش های مردمی مبنی بر احداث کوره ذغال قاچاق ، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری کلانتری سفید شهر با دو ساعت کمین در محل موفق شدند دو نفر متخلف را که در حال تهیه ذغال بودند دستگیر کنند.
وی افزود: از متهمان حدود 300 کیلوگرم چوب سبز جنگلی تاغ و حدود 100 کیلو گرم چوب در حال ذغال شدن کشف و ضبط و چهار کوره غیر مجاز تخریب شد.
وی گفت: این اداره با افزایش گشت و کنترل یگان حفاظت، تمامی توان خود را برای جلوگیری از قطع درختان جنگلی به کار گرفته است.
شفیعی قاچاق چوب و ذغال را عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت منطقه دانست و خاطرنشان کرد: سودجویان بدلیل سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از سال 1350 تاکنون 120هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ برای جلوگیری از هجوم شن های روان به مناطق مسکونی در مناطق کویری این شهرستان ایجاد کرده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.