به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی اظهارکرد: زیرسازی مسیر این دو خط
انجام شده و ایستگاه های خیابان جی 90 درصد پیشرفت فیزیکی و در خیابان
باهنر 40 درصد پیشرفت داشته اند.
وی ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن این دو خط، حمل و نقل عمومی منظمی در
شهر اصفهان برقرار شود و این خدمات بتواند رضایتمندی شهروندان را ارتقا
دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر شهروندان برای رفت
و آمدهای روزمره خود از وسایل حمل و نقل عمومی و پاک استفاده کنند، با
کاهش آلودگی هوا و ترافیک به نفع خود و شهرشان گام برداشته اند.
وی اظهارکرد: در برنامه اصفهان 1400 سیاستی که برای حمل و نقل اصفهان پیش
بینی شده این است که بتوانیم به سمت کاهش هر چه بیشتر استفاده از خودروهای
شخصی و توسعه حمل و نقل پاک و عمومی حرکت کنیم.
صلواتی با بیان اینکه شهر اصفهان دارای 3 ناحیه ترافیکی از جمله ناحیه
مرکزی شهر، هسته داخل حلقه دوم ترافیکی و رینگ سوم ترافیکی و محدوده خارج
از آن است، گفت: سیاستی که این معاونت در محدوده مرکزی شهر دنبال می کند،
این است که به نوعی سفرهای شهری را به حداقل رسانده و پیاده رو ها را توسعه
دهد، همچنین برای آرام سازی ترافیک، اولویت با حمل و نقل پاک، پیاده روی،
دوچرخه سواری و ایجاد محدودیت های ترافیکی(طرح زوج و فرد کردن خیابان ها)
است.
وی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی در هسته داخل حلقه دوم ترافیکی،
اظهارکرد: در حلقه سوم ترافیکی و محدوده خارج از آن نیز روان سازی ترافیک
را در دستور کار داریم تا به نوعی با ایجاد تقاطع های غیر همسطح و گسترده
تر کردن شبکه معابر در این راستا گام برداریم.
انتهای پیام/م