سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد پذیرفتن اظهارات رئیس جمهور سوریه درباره برگزاری انتخابات در این کشور، امری دشوار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا،جان کربی، سخنگوی  این وزارتخانه، در نشست خبری خود مدعی شد جدی گرفتن صحبت‌های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کار دشواری است. 

خبرنگاری از کربی درباره سوریه پرسید و گفت: رئیس جمهور اسد، در مصاحبه‌ای جدید اظهاراتی درباره گفتگوهای صلح داشت و همه چیز را روی میز گذاشت. حتی درباره احتمال برگزاری انتخابات در سوریه صحبت کرد. آیا هیچ یک از این اظهارات واقع‌بینانه است یا به شما حس خوش بینی می‌دهد؟ 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: به نظرم، شما باید به اظهارات وی در چارچوب صحبت‌هایی نگاه کنید که در گذشته داشت. این گونه اظهارات در گذشته خیلی دور هم بیان نشد. وی گفته بود که می‌خواهد کل کشور را پس بگیرد. 

کربی بدون اشاره به حمایت واشنگتن از تروریست‌هایی که سوریه را به خاک و خون کشیده‎‌اند و آمریکا را «مخالف میانه‌رو» می‌داند، ادعا کرد: به نظر من، دشوار خواهد بود که تعهد وی برای برگزاری انتخابات را جدی بگیریم. اتفاقی که باید بیافتد چیزی است که ما همیشه گفته‌ایم باید اتفاق بیافتد و آن این است که یک روند، تحت امر سازمان ملل صورت بگیرد و طی آن مخالفان رژیم درباره گذار سیاسی در سوریه نظرشان را بیان کنند، گذاری که در بر گیرنده صدای مردم سوریه باشد. ما همچنان از چنین روندی حمایت خواهیم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار