امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام گفت: جامعه نبايد گدا پرور باشد مسئولان و خيرين با ايجاد گرمخانه و توليد کار آنان را جمع آوري و ساماندهي کنند.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی امام‌جمعه اهل سنت تربت‌ جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،با اشاره به وجود متکدیان گفت: جامعه نباید گدا پرور باشد مسئولان و خیرین با ایجاد گرمخانه و تولید کار آنان را جمع آوری و ساماندهی کنند.

وی با اشاره به جولان متکدیان و معتادان در سطح شهر تأکید کرد: اگر بر اساس قرآن عمل و زکات مال درست هزینه شود در جامعه شاهد حضور کارتن خواب ها و متکدیان نخواهیم بود.

مولوی جامی الاحمدی با اشاره به آلوده‌ شده رزق روزی مردم با عدم پرداخت زکات گفت: رفتارهای مسلمانان در امر نزولات آسمانی بسیار مؤثر است پرداخت نکردن زکات باعث آلوده‌ شده رزق و روزی مردم می‌شود.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌ جام افزود: مال‌اندوزی از هر راهی مشکل‌آفرین است کشاورزان دامداران محصول خود را پایمال و بی‌برکت نکنند و هر چه از زمین می روید زکات به آنان تعلق می گیرد و در سایر مسائل به یکدیگر رحم کنید تا خداوند به شما رحم کند.

وی تصریح کرد: اگر افراد میلیاردها تومان در سایر امور خدماتی و رفاهی هزینه کنند جای پرداخت حتی یک تومان زکات را نمی گیرد و چناچه زکات اموال پرداخت شود، فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت خاطرنشان کرد: افراد فقیری در جامعه هستند که با در دست گرفتن قبوض به دفاتر امامان جمعه و سایر ادارات سطح شهر برای دریافت کمک مراجعه می کنند که یارانه آنها هزینه زندگی شان را تأمین نمی کند.

انتهای پیام//س ج
برچسب ها: تربت جام ، زکات ، اهل سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.