کودکان شیرازی باید به جای یادگیری زبان انگلیسی به فراگیری زبان فارسی ترغیب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: خانواده ها و معلمان باید کودکان را به جای تشویق به آموزش زبان انگلیسی به فراگیری زبان فارسی در مهد های کودک و مکان های مختلف موجود در این زمینه ترغیب کنند.

 
آیت الله اسدالله ایمانی بیان کرد: شیراز یکی از شهرهای برخوردار از آموزشگاه های زبان انگلیسی در کشور است و توجه به فراگیری کودکان به زبان انگلیسی بسیار مورد توجه خانواده است به طوری که تعداد زیادی مهدکودک با هدف آموزش زبان انگلیسی در این شهر فعال است.
 
وی با اشاره به اینکه کودکانی که در این مهدکودک ها زبان انگلیسی را آموزش می بینند و به مرور با زبان فارسی بیگانه، و آن را فراموش می کنند و به جای زبان انگلیسی، زبان فارسی زبان دوم آنها می شود افزود: باید بر روی این موضوع مهم در شهر شیراز کار فرهنگی انجام شود.
 
ایمانی بیان کرد: در موضوع ترویج زبان انگلیسی توجه به کودکان یک ضرورت به شمار می رود و شورای فرهنگ عمومی استان باید از انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی درباره تقویت زبان فارسی در بین کودکان و فعال شدن دانشگاه ها در این زمینه حمایت کامل کند.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید مجموعه ای به عنوان پشتوانه در بخش زبان فارسی در سطح ملی و منطقه ای در استان ایجاد شود تا پاسخگوی نیازها در این بخش باشد افزود: با راه اندازی این مجموعه علاقه مندان به زبان فارسی در کنار هم جمع شده و کارهای انجام نشده را در این زمینه تکمیل می کنند که این مجموعه آثار فراوانی را برای زبان فارسی در منطقه و جهان به دنبال دارد.
 
آیت الله ایمانی ادامه داد: باید بخش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های استان فعال تر شود و از ظرفیت دانشگاه ها برای ترویج زبان فارسی و فعالیت در این زمینه  اقدام شود تا نتایج بهتری بدست آید.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.