دومین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها در زمینه پیشگیری از جرائم توسط دادگستری استان خراسان رضوی در مشهد مقدس با اهداء جوایز نفیس به نفرات برتر از12 الی 15 بهمن 95 برگزارخواهد شد.

دومين جشنواره ايده‌ها و فرصت‌هابه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نظر دارد با همكاری سایر ارگان‌ها به ویژه پلیس فتا و با هدف مشاركت همگانی در پیشگیری از جرایم آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی (با بهره‌گیری از نوآوری و تكنولو‍ژیهای نوین) اقدام به برگزاری دومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت موضوعات ذیل نموده است:
 
شایان ذکر است "جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها" با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان، ایده‌های آنها و کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف از قبیل جرایم و حوادث رانندگی، اعتیاد، طلاق، سرقت و … طراحی و برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.
 
هدف جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها این است که به شناسایی و بهره‌برداری از ایده‌هایی کمک شود که دارای منافع اقتصادی و اجتماعی باشند؛ بنابراین قرار است تا در این جشنواره برای حل یک آسیب اجتماعی، محصول یا خدمتی با استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی (طراحی نرم افزار، اپلیکیشن و بازی) ارائه شود که برای آن تقاضا و بازاری در جامعه وجود داشته باشد و علاوه بر سود اجتماعی، سود و بهره مالی نیز به همراه داشته باشد.
 
طراح و کارفرمای این طرح معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است که با نظارت دبیرخانه شورای ارتقاء آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی و همکاری معاونت های اجتماعی و پیشگیری  از وقوع جرم  استان ها با مجری گری شرکت دانش بنیان آینده پژوهان ابر زندگی این جشنواره اجرا می شود.
 
با سه موضوع طراحی بازی رایانه‌ای، طراحی نرم‌افزار تلفن همراه، طراحی نرم‌افزارهای رایانه‌ای
 
شامل: خانواده بهنجار و پیشگیری از آسیب‌های حوزه خانواده
 
1-پیشگیری از انواع اعتیاد
2-پیشگیری از تخلفات رانندگی و ترویج فرهنگ آمد و شد سالم
3-پیشگیری از سرقت
4- پیشگیری از جرایم فضای مجازی
5-سایر آسیب‌های اجتماعی
 
گفتنی است مهلت ارسال مقالات در خصوص اید‌ه‌ها و فرصت‌ها‌ به دبیرخانه این جشنواره ۲۴ دی ماه است.
 
محققین، پژوهشگران، صاحبان فکر و ایده می توانند آثار و مقالات خود را به دبیرخانه همایش به ادرس سایت، WWW.SHAREIDEA.SCPD.IR ارسال نمایند. همچنین در صورت سوال با تلفن 66720292-021 تماس حاصل نمایند.

شایان ذکر است زمان برگزاری جشنواره ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه سال 95 می‌باشد.
 
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار