قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با
خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به دلالی قیمت در فروشگاه های زنجیره ای، گفت: تخفیفات 50 الی 60 درصدی فروشگاه های زنجیره ای غیر اصولی است چرا که حداکثر فاصله قیمت از درب کارخانه تا عرضه باید 24 درصد باشد.
وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای محصولات خود را با قیمت های غیر واقعی و کاذب به مصرف کنندگان ارائه داده که این امر یک نوع دلالی قیمت محسوب می شود، به عنوان مثال کالایی که با قیمت 6 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود همان کالایی است که با قیمت 3 هزار تومان در بنکداری ها به فروش می رسد.
عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی با انتقاد از رشد قارچ گونه فروشگاه های زنجیره ای بیان کرد: عدم توانایی سوپرمارکت ها در رقابت با فروشگاه های زنجیره ای موجب شده تا مصرف کنندگان فریب تخفیفات ویژه این کالاهای پرمصرف را بخورند.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در جهت واقعی کردن قیمت ها باید ضمن بهره مندی از کارشناسان مجرب نظارت کافی در فروشگاه های سطح شهر را داشته باشد.
انتهای پیام/