رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: آمار جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه به بازار کار تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش پیدا می کند.

افزایش آمار فارغ التحصیلان جذب بازار کار تا پایان برنامه ششم توسعه / رشد آمار جذب فارغ التحصیلان به بازار کار تا پایان برنامه ششم
مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاهها را در دو دسته عرضه محور و تقاضا محور دانست و گفت: دانشگاههای کلاسیک که با حرکت در مسیر مرزهای دانش، ضمن گرفتن پروژه های تحقیقاتی، بیشتر به صورت تئوری کار می کنند، عرضه محور هستند.

وی ادامه داد: درحالی که دانشگاههای تقاضا محور با نگاهی به خارج از محیط خود، نیازهای بازار و جامعه را می بینند و مبنای تدوین دروس خود را رفع این نیازها قرار می دهند.

شفیعی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای جزو دانشگاههای تقاضامحور است، اظهار داشت: بیش از 70 درصد تکنسین هایی که تربیت می کنیم جذب بازار کار می شوند و امیدواریم که تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم این آمار را به 80 یا حتی 90 درصد برسانیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به مطالبی مختلف درباره کارآفرینی و دانشگاههای کارآفرین بیان کرد: در دنیای پیشرفته شایستگی دانشگاهها را به سه دسته تخصصی (برگزاری کارگاههای آموزشی یا دوره های کارورزی)، کسب و کار (البته به این معنا نیست که فرد بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شود بلکه باید دانشجو کارآفرین شده و با راه اندازی کاری تازه عده ای دیگر را استخدام کند) و ارتباط با جامعه تقسیم می کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه دانشگاه به چنین شایستگی هایی برسد باید دانشجویان را به گونه ای تربیت کند که علاوه بر آموزش های تئوری، آنها با قوانین مالیاتی، تجارت و بیمه آشنا باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار