رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جریان سفر به بیروت، با مقامات لبنان دیدار کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جریان سفر به بیروت، با مقامات لبنان دیدار کرد.

بروجردی امروز(شنبه) با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان دیدار و در مورد تحولات منطقه رایزنی کرد.

لازم به ذکر است؛ محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان نیز در این دیدار حضور داشت.

ئیس جمهوری لبنان با تاکید بر « اهمیت همکاری ها برای مقابله با تروریسم »، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و امنیتی لبنان با عملیات پیش دستانه در رویاروئی با تروریست ها به موفقیت هایی دست یافته اند. 

ژنرال عون از بروجردی خواست تا سلام او را به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برساند و تصریح کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری، اوضاع لبنان به حالت عادی برگشته و تفاهم بین لبنانی ها باعث شکوفایی و اطمینان بخشی هرچه بیشتر در لبنان می شود به ویژه اینکه زبان گفت وگو می تواند به نزدیکی دیدگاه ها منجر شود. 

بروجردی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام آقایان حسن روحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور لبنان، بر تمایل آنان برای گسترش روابط دوجانبه در همه عرصه ها از جمله اقتصادی به ویژه بعداز توافق همه گروه های سیاسی لبنان و انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری تاکید کرد. 

وی همچنین مواضع ایران درباره تحولات منطقه ای به ویژه در سوریه و تلاش های انجام گرفته برای ایجاد راه حل سیاسی بحران سوریه بر پایه گفت وگوی بین طرف های مختلف سوری را تشریح کرد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آینده برای حل بحران سوریه در آستانه بتواند به راه حل سیاسی مطلوب دست یابد. 


همچنین؛ بروجردی و هیأت همراه، به دیدار نبیه بری رییس مجلس لبنان هم رفتند و با وی در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و آینده سیاسی لبنان، گفت‌وگو کرد.

شایان ذکر است؛ بروجردی در ادامه، به دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هم رفت و با وی در مورد موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار