مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تیران و کرون گفت: سخت گیری بانک ها مانع از ارائه نزدیک به 15 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی طالبی  افزود: امسال برای اشتغال زایی محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان تیران و کرون 18 میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده که تنها بیش از سه میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخته شده است.
وی بیان کرد: با وجود اینکه در سرپرستی بانک ها در استان اصفهان و در سطح ملی برای تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال یک ضامن پیش بینی شده اما بانک ها در تیران در این خصوص همکاری نمی کنند و ضمانت های سنگین مطالبه می کنند.
مدیرکمیته امداد خمینی (ره)شهرستان تیران و کرون افزود: مددجویان و افراد نیازمند توانایی ضمانت های سنگین بانکی را ندارند و از این جهت بانک ها با این قشر ضعیف جامعه باید همکاری کنند که مشکل آن ها حل و با ایجاد اشتغال خودکفا شوند.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشغال زایی به صورت قرض الحسنه ارائه می شود، خاطرنشان کرد: برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات قرض الحسنه که با سود 4 درصد است اقبال نشان نمی دهند و همکاری ندارند.
طالبی افزود: اگر بانک ها برای موضوع اشتغال همکاری نکنند چرخه تولید ضعیف و جمعیت محرومان و نیازمندان جامعه افزایش می یابد و با گذشت زمان نیز شاهد رشد جمعیت مددجویان مراکز حمایتی هستیم.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.