فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی گفت: مردم به ویژه عشایر غیور و مرزدار استان ایلام در عملیات های نظامی دوران دفاع مقدس ، نقش محوری و اساسی داشتند.

نقش محوری عشایر در عملیات های نظامی دوران دفاع مقدس به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سردار سرلشگر محسن رضایی در آیین گرامیداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه عمومی میمک استان ایلام گفت : در دفاع مقدس اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر به صورت خودجوش وارد عرصه کارزار و دفاع از کشور شدند.

وی ادامه داد : در سایه همکاری مردم و نیروهای نظامی، در نبردهای نابرابر به لحاظ تجهیزات نظامی در عملیات های تاثیرگذاری چون کربلای یک، عاشورا، ذوالفقار، محرم، نصر 3 و والفجر 2 که در جعرافیای سرزمینی استان ایلام انجام شد به پیروزی و موفقیت دست یافتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : ایران اسلامی در سایه تجارب حاصل از جنگ تحمیلی هم اکنون در کشورهای عراق و سوریه در حال مشاوره نظامی و کمک به مردم و ارتش این کشورها برای دفع فتنه و آشوب داعش، تکفیری ها و گروهک های تروریستی است.

سردار رضایی افزود : ایران عزیز در طول 300 سال گذشته شاهد بروز 25 جنگ سنگین و مهم بود که در همه این جنگ ها علاوه بر شکست در برابر دشمنان، بخش هایی از سرزمین خود همچون سمرقند، بخارا و نخجوان را از دست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.