استاندار گفت: مردم استان در طول جنگ تحمیلی با رشادت های بی بدیل خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک سرزمین شان توسط دشمن تصرف شود.

ایثار و از خودگذشتگی مردم در تاریخ پر افتخار دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدرضامروارید در آیین بزرگداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذولفقار در منطقه عمومی میمک گفت : در ماه های ابتدایی جنگ که هنوز نیروهای نظامی سپاه و ارتش به صورت منسجم شکل نگرفته بودند مردم استان ایلام کمر همت بسته و دوشادوش رزمندگان اسلام به دفاع از دیارشان پرداختند.

وی تاکید کرد: فتح میمک با دلاور مردی و مشارکت ایل خزل تنها یک نمونه از مشارکت خودجوش مردم در جنگ بود که منجر به آزادسازی و رفع تصرف از این منطقه حساس و استراتژیک مورد نظر دشمن شد.

مروارید افزود : عملیات غرورآفرین ضربت ذوالفقار که با فتح میمک همراه شد در همان ماه های ابتدایی جنگ موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام و مدافعان ایرانی و سرشکستگی، یاس و تحلیل رفتن روحیه عراقی ها شد البته نقش و مشارکت خودجوش و اساسی مردم استان ایلام در این عملیات و دیگر عملیات های دوران جنگ تحمیلی به خوبی تبیین نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم حماسه ساز استان ایلام خواستار راه اندازی بازارچه هلاله شمالی برای افزایش مراده های تجاری و اقتصادی با کشور عراق در منطقه عمومی میمک هستند و مسئولان استان نیز به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.