امام جمعه اصفهان گفت: فراگیری علم و دانش اگر با هدف هدایت انسان صورت گیرد، فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تحقق پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رؤسای شورای امر به معروف و نهی از منکر مناطق 15 گانه اصفهان با خطاب قرار دادن طلاب به عنوان منشأ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و با اشاره‌ به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: هر کسی که از منزل خارج شود که بابی از علم را بیاموزد و به واسطه آن باطلی را به حق بازگرداند و گمراهی را هدایت کند، تمام درجات یک عالم مشمول حال وی می‌شود.

وی افزود: اگر دغدغه افراد جامعه از فراگیری علم و دانش به جز هدایت گمراهان و بازگرداندن باطل به سوی حق نباشد مصداق کامل «خسر الدنیا و الاخرة» خواهند بود.

امام جمعه اصفهان عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین وظایف یک طلبه بیان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر چیزی فراتر از هدایت گمراهان نیست؛ عمل به این فریضه و کمک به احیای آن از مهم‌ترین وظایف یک طلبه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مهم‌ترین وظیفه طلاب را عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و مطرح کرد: فراگیری علم و دانش اگر با هدف هدایت انسان صورت گیرد، فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تحقق پیدا کرده است.

طباطبایی‌نژاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و رسیدگی به مشکلات مساجد را از وظایف مسؤولان شورای امر به معروف و نهی از منکر مناطق 15 گانه برشمرد و خاطرنشان کرد: مسؤولان این شورا باید اقدام به برگزاری جلساتی جهت بیان مشکلات مساجد و ارائه راه حل در خصوص مرتفع کردن مشکلات مناطق داشته باشند و در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.