نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با هیات امنای رزمندگان اسلام اصفهان بر حفظ روحیه جهادی در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: یکی از بزرگترین الطاف الهی که شامل حال اعضای هیات امنای هیئت رزمندگان اسلام شده، این است که جوانان، با اعتماد در برنامه های این هیات حضور پرشور دارند.
وی که در دیدار آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت امنا و اعضای هیأت امنای هیئت رزمندگان اسلام اصفهان سخن می گفت، یکی از شاخصه های برجسته این هیئت را حضور جوانان و نوجوانان دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری شاخصه دیگر این هیئت را وابستگی به رزمندگان برشمرد و افزود: از آنجایی که امام حسین(ع) به عنوان سرور شهیدان، بزرگ رزمنده اسلام هستند، از همه هیئت های مذهبی انتظار می رود که روحیه شهادت طلبی را محور برنامه های خود قرار دهند، لیکن از هیئت رزمندگان اسلام انتظار بیشتر است.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: این روحیه جهادی و شهادت طلبی تاکنون حفظ شده که جوانان جنگ ندیده ما داوطلبانه به دفاع از حریم اهل بیت (ع) برخواسته و به شهادت می رسند.
وی شهدای مدافع حرم را مایه افتخار و مباهات ملت ایران دانست و گفت: بواسطه حضور چنین جوانان معتقد و مخلصی است که الطاف الهی شامل حال ما می شود، بنابراین حفظ انقلاب اسلامی جز با تقویت روحیه مجاهدت و ایثارگری میسر نخواهد شد.
امام جمعه اصفهان از ایجاد هیجان های کاذب با برخی مداحی های بی محتوا انتقاد کرد و گفت: عزاداری های ما زمانی ارزشمند است که روح حماسه و ایثار را در جامعه تقویت کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بر محور قرار گرفتن روحانیت در هیئت های عزاداری تأکید کرد و افزود: هر چند عزاداری و نوحه سرایی یکی از برنامه های مهم هیئت ها است، اما سخنرانی های پر محتوا و بر اساس نیاز جامعه باید محور برنامه های هیئت های مذهبی قرار گیرد تا فهم و درک دینی و سیاسی مردم افزایش یابد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار