اصفهان؛

تاکید امام جمعه اصفهان بر ترویج کالای ایرانی

امام جمعه اصفهان گفت : تا زمانی که از تولیدات خارجی استفاده کنیم هیچ گاه به عیب تولیدات خود پی نخواهیم برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان، تصریح کرد: تا زمانی که از تولیدات خارجی استفاده کنیم هیچ گاه به عیب تولیدات خود پی نخواهیم برد و درصدد رفع آنها برنخواهیم آمد و دائما این موضوع تکرار خواهد شد.
وی حمایت از تولیدات ملی را دغدغه امروزه نه بلکه دغدغه زمان حیات آیت الله مدرس خواند و ابراز کرد: در زمان این عالم وارسته ایشان موکداً تاکید می کردند که باید از پارچه های ایرانی استفاده شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه بیان داشت: حتی 11 نفر از علمای برتر آن زمان، در این مورد با هم عهد بستند و اذعان کرده بودند که اگر کسی از پارچه خارجی برای کفن میّتی استفاده کند، ما بر آن نماز نخواهیم گمارد.
آیت الله طباطبایی نژاد ضمن اشاره به اینکه تمام البسه آیت الله مدرس از کرباسی ایرانی بوده است گفت: باید دانست که لباس فاخر بر ارزش انسان نخواهد افزود تا جایی که داستان حاکم و لُنگ 50 درهمی زبانزد مردم است.
وی خرید تولیدات ایرانی را یکی از وظایف ایرانی_ اسلامی مردم دانست و افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی سربلندی دین و کشور را در بر دارد؛ البته دولتمردان نیز نباید به واردات کالای خارجی اهتمام ورزند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اصول زندگی صحیح افزود: طرز زندگی ما نباید به نحوی باشد که ممتاز از دیگران باشیم زیرا این طرز زندگی صحیحی نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد به جنس های مرجوعی به برخی مغازه ها اشاره کرد و افزود: در برخی مغازه ها مشاهده می شود که با برگشت کالا مخالفت می شود در حالی که این با فرهنگ اسلام مغایر است و باید با مردم مدارا کرد.
وی گفت: طبق نص قرآن کریم، کاسب حبیب خدا است و این حب خدا در موارد متعددی جلوه می کند.
وی خدمت رسانی این قشر را عاملی در صرفه جویی زمان مردم دانست و بیان کرد: رجوع این قشر به مراکز صنعتی و انتقال محصولات به نزدیک ترین مکان برای مردم، خود نوعی خدمت است که کمک شایانی در صرفه جویی زمان دارد.
امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه، خدمت خالصانه یکی دیگر از مواردی است که کاسب، محبوب خدا می شود، اضافه کرد: به عنوان مثال اگر کاسبی سود حاصله از اجناس خود را در روزی به دست آورد از سود حاصله در روز بعدی چشم پوشی کند و در این رابطه تنها به فکر خدمت خالصانه به مردم باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: این بدان معنا است که کاسب به قدری به دنبال سود باشد که زندگی اش به چرخش درآید و تنها به فکر سود نباشد.
وی با اشاره به قسمتی از گزارش ارائه شده توسط مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تصریح کرد: در گذشته مردم از کیسه های کاغذی برای خرید های خود استفاده می کردند که هم از بهداشتی مشکلی نداشت و هم تجدید پذیر بود.
امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه اگر بخواهیم کیسه های پلاستیکی را کنار بگذاریم باید به کیسه های کاغذی رجوع کنیم، خاطرنشان کرد: البته برای کیسه های پلاستیکی کوچک نیز باید چاره ای اندیشید زیرا کیسه های پارچه ای فعلی، حکم سبد های بزرگ گذشته را دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.