انبار لوازم ‌یدکی مستعمل در بلوار میثاق مشهد دچار حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: بامداد امروز انبار لوازم ‌یدکی مستعمل در بلوار میثاق کلانشهر مشهد ، دچار حریق شد که با اعزام مأموران 2 ایستگاه آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

آتشپاد سوم مهدی رضایی افزود: در ساعت 2:23 بامداد امروز این آتش سوزی به آتش نشانی اعلام شد که با اعزام ماموران 2 ایستگاه شماره 35 و 17 این سازمان عملیات اطفای حریق صورت گرفت و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در کمتر از 2 دقیقه مأموران آتش‌نشانی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و در دقایق اولیه آتش انبار را که در دو نیم طبقه و حدود 50 متر مربع بود و بار حریق بسیاری ایجاد کرده بود ، مهار کردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در این انبار که در انتهای سوله ای مسقف به مساحت تقریبی یک هزار و پانصد متر مربع واقع شده ، لوازم ‌یدکی مستعمل و کارگاهی ازجمله لاستیک، پلاستیک و پی‌وی‌سی وجود داشت ، افزود : بار حریق و شعله‌وری به حدی بود که گازهای سمی متصاعد شده از فاصله دور قابل رویت بود .

آتشپاد سوم رضایی با بیان اینکه این آتش‌سوزی بسیار گسترده و در حال پیشروی به کل سوله بود ، تصریح کرد: در این صورت باید از سرایت آتش به سوله و دستگاه ها و اقلام صنعتی موجود در محل جلوگیری به عمل می‌آمد که آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اطفای حریق و جلوگیری از پیشروی حریق ، آتش را قبل از سرایت به سوله مهار و اطفاء کردند .

وی گفت: این حریق یک حریق بسیار آلوده، کثیف، بار سوخت و نیز توان حریق بسیار زیادی داشت و زمانی که توان حریق، بار سوخت و مقدار مواد قابل اشتعال زیاد باشد شرایط آتش‌نشانان سخت‌تر می ‌شود.

آتشپاد سوم رضایی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: فرماندهی این عملیات را " عباس بیاتی " فرمانده حریق ایستگاه شماره 35 اتش نشانی برعهده داشت.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.