بیش از 650 مجوز کیفیت کالای صادراتی در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: امسال 652 مجوز کیفیت کالای صادراتی از استان به کشورهای مختلف دنیا در راستای حفظ بازارهای هدف، جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و مقبولیت بیشتر این کالاها در کشورهای مقصد صادر شده است.

منصور جلایر روز افزود: از جمله کالاهایی که مجوزها را دریافت کرده اند می توان به آبمیوه، کنسانتره، انواع میوه ها و بیسکویت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: عراق، ترکیه، گرجستان و ترکمنستان از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی آذربایجان غربی به شمار می روند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن در سال جاری بیش از 12 هزار مجوز کیفیت برای کالاهای وارداتی در آذربایجان غربی صادر کرده ایم که هدف این کار، حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای وارداتی بیشتر شامل انواع لوازم برقی خانگی و صنعتی، لوازم یدکی خودرو و انواع مواد شیمیایی است.

وی ادامه داد: براساس قوانین و مقررات موجود، تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات و صادرات هستند باید پیش از ورود به کشور یا خروج از آن تاییدیه های استاندارد را دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برگزاری هفت هزار و 679 نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در استان از ابتدای سال تاکنون افزود: این دوره های آموزشی در راستای افزایش سطح علمی و دانش فنی مدیران کنترل کیفیت برای 705 نفر از مدیران کنترل کیفیت برگزار شد.

هم اکنون 833 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در آذربایجان غربی وجود دارد و 955 فرآورده کالایی و خدماتی نیز دارای پروانه استاندارد است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.