اصفهان؛

رایحه طعم غذای سنتی ایرانی با عطر گل محمدی از کاشان

مسابقه آشپزی «غذای سالم» با محوریت غذای سنتی ایرانی در فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اجرامی‌شود.

مدیر روابط  عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: اصلاح سبک زندگی، ارتقای سلامت شهروندی با تاکید بر تغذیه سالم و آشنایی با غذاهای سنتی و اصیل ایرانی هدف از برگزاری این مسابقه آشپزی در هفته آینده است.
وحید مدرس‌زاده،با اشاره به شرکت آقایان و بانوان بالای 15 سال در مسابقه آشپزی «غذای سالم» افزود: این مسابقه روز سه شنبه 21 دی ماه در سه بخش پیش غذا، غذای سنتی ایرانی  و دسر اجرا می شود.
وی تصریح‌کرد:متقاضیان می توانند غذاهای خود را در سه بخش پیش غذا، غذای سنتی ایرانی  و دسر از ساعت 16 تا 17 و سی دقیقه روز اجرای مسابقه(21 دی ماه) به فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان واقع در ابتدای بلوار حرم راوند کاشان ارائه کنند.
به‌گفته‌وی،شرکت کنندگان در بخش پیش غذا با انواع آش جو، رشته، دوغ، شلغم  و کدو و سوپ در بخش با انواع سوپ شیر، قارچ، جو، ماش و عدس، در بخش غذاهای سنتی با غذاهایی مانند گوشت گردو، قرمه سبزی، قیمه، فسنجان، خورشت به، سیب، بامیه با مرغ یا قارچ، کرفس با گوشت یا مرغ، مرغ با آلو، آبگوشت لوبیا، نخود و بزباش، تاس کباب و چلوخورشت همراه با برنج ایرانی حضور پیدا کنند.
مدیر روابط  عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان افزود: سرو انواع دسر، دلمه(کاهو، کلم پیچ، گوجه فرنگی، هویج، بادمجان، سیب زمینی، پیاز، قارچ و به) و کوکوها(لوبیا سبز و هویج) نیز از دیگر غذاهای بخش اصلی این مسابقه به شمار می رود.
مدرس‌زاده، سرو دسرها را در انواع  انواع شله زرد، حلوا، مسقطی، زنگینک، خرما با شیره انگور و حلوا یادآورشد و گفت: افراد متقاضی برای حضور در مسابقه آشپزی غذای سالم تنها به صورت انفرادی می توانند در این رقابت شرکت کنند و هر فرد می تواند در یکی از بخش های مسابقه، اثر خود را ارائه کند.
وی، فرصت شرکت علاقه مندان در این مسابقه را حداکثر تا روز یکشنبه 19 دیماه خاطرنشان‌کرد و گفت: شرکت ‌کنندگان با مراجعه به فرهنگسرای المهدی(عج) نسبت به ثبت نام اقدام کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55512034 تماس بگیرند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.