رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت جام گفت: کسب رتبه اول شهرستان تربت جام درحوزه تشکل های کارگری وکارفرمایی در خراسان رضوی رتبه نخست راکسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحمتی زاده افزود:تربت جام درحوزه تشکلات کارگری وکارفرمایی با عملکرد 100 درصد موفق شد در 9 ماهه سال جاری رتبه اول ازلحاظ عملکرد را به خود اختصاص داد .

وی گفت: تشکلهای کارگری وکارفرمایی در تبیین اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت جام تحقق اقتصاد مقاومتی را در سایه توسعه کارآفرینی، مشارکت حداکثری آحاد جامعه، بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء آموزش و مهارت، افزایش تولیدات داخلی و مدیریت مصرف دانست .

رحمتی زاده گفت : بررسی آمار سال جاری نشان می دهد در حوزه تشکلات هدف کمی ما تاسیس تشکل های جدید به میزان 10 درصد تشکل های موجود در پایان سال قبل و هدف کیفی ما تقویت تشکل های موجود در سطح شهرستان می باشد . برای دستیابی به همین موضوع در عملکرد 9 ماهه سال 95 با تاسیس 3 نمایندگی کارگران در کارگاه و تعداد 536 نفر ساعت آموزش انجام گردیده است .

وی افزود: در زمینه تشکلهای تشکیل شده در سال های گذشته با توجه به اتمام مدت اعتبار کانون ها در 3 سال تعداد 11 مورد تجدید انتخابات این تشکل ها انجام شده است .

رئیس اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی تربت جام گفت:در شهرستان تربت جام 81 تشکل دارای اعتبار وجود دارد که ازاین تعداد 4 شورای اسلامی کار،65 نماینده کارگران،6 انجمن صنفی کارفرمایی ،5 انجمن صنفی کارگری،1 کانون بازنشستگان درحال فعالیت می باشند.

رحمتی زاده افزود: این تعداد تشکل کارگری و کارفرمایی در حال حاضر درشهرستان فعالیت می نمایند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 17 درصدی را نشان می دهد .

وی تاکید کرد: تمامی این تشکلات برابر اساسنامه و در فضایی توأم با همگرایی و هم افزایی و در چهارچوب توسعه و تقویت اصل سه جانبه گرایی درشهرستان مشغول فعالیت می باشند .

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.