مدیركل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح طلاق توافقی و مشاوره اجباری درطلاق توافقی برای اولین بار دركشوردرشهرستان مشهد ازاول خردادماه اجرایی شده است.

حمیدپوریوسف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه اینكه یك سامانه بسیارخوبی هم برای این قضیه طراحی گردیده است افزود: زوجین قبل ازحضوردردادگاه خانواده وتشكیل پرونده بایستی ابتدا به اداره بهزیستی مراجعه كنندوتوسط مركزمشاوره شش جلسه مشاوره اجباری درجهت بحث ترغیب زوجین به سازش داشته باشند.

وی گفت: ازابتدای شروع این طرح یعنی ازاول خردادماه جاری تا اول دیماه شش هزارو 200 نفرجهت طلاق توافقی درشهرستان مشهد به این مركزمراجعه كردندكه 17 درصد آنان منجربه سازش گردیده و12 درصد دیگرازادامه روند پرونده طلاق نیز انصراف دادند.

مدیركل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان كرد: اگربتوانیم ازبعضی ازطلاق هایی كه امكان سازش دارد جلوگیری كنیم به سلامت وروان خانواده وهم به رشد وپرورش بهتركودكان خانواده وهم به سلامت اجتماعی جامعه كمك می کند.

پوریوسف گفت : نتیجه این اقدامات باعث كاهش طلاق دراستان گردیده لست یعنی برای اولین بار طی 4 ؛ 5 سال اخیر رتبه بهزیستی استان درطلاق ازرتبه سوم به رتبه پنجم رسیده است وبنوعی نیزكاهش پیداكرده است وكلیه این اقدامات باعث گردیده الحمدا... طلاق درحال حاضردراولویت های كاری دستگاههای نظارتی ؛ حاكمیتی ؛ سیاسی واجتماعی قرارگرفته است.

وی افزود : رویكردرسیدگی در اعتیاد بحث كارشناسی وآسیب است وماسعی می كنیم اگرمنطقه ای ویا شهرستانی در اعتیاد خیلی مشكل داشته باشدخصوصا كارتن خوابها ویا معتادانی كه بی خانمان می باشندوبحث كارشناسی وجودداشته باشد دردستوركارقراردهیم كه درحال حاضراین برنامه فقط درمشهدانجام میگرد ولی منتهی امسال ودرسال 95 سعی داریم این برنامه راازمشهدخارج ودردوشهرستان دیگرنیشابوروسبزواردردستوركاركارشناسی قرارگیرندودرشهرستان تربت جام هم اگردرآینده احساس نیازباشددربحث كارتن خوابی ایجاب كندكه ماورود پیدا كنیم دراین شهرستان هم ما به این مسئله ورودپیداخواهیم كرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به سهم 3درصدی استخدام معلولان گفت : مااین سهمیه را اعمال میکنیم اما د رحال حاضر دولت مصوبه ای استخدامی نداشته و اکنون استخدامی د رکار نیست و متاسفانه بخش خصوصی ازاین قانون تبعیت نمی کند و و این نگرانی را احساس می کنیم و باید جامعه به توانمند یهای معلولین توجه کنند نه به نقص این افراد و باید در این زمینه بیشتر فر هنگ سازی شود و معلولین با خلاقیت ها بتوانند به جامعه کمک کنند و با اندیشه ها ی بهتر در مسایل اجتماعی حضوری فعال داشته باشند

وی گفت : د رحال حاضر 8 درصد کارمندان بهزیستی را معلولین تشکیل داده و باید عنوان کرد که بهزیستی متولی استخدام معلولین نیست .

پوریوسف با اشاره به برخی کمبودهای وسایل توانبخشی د رتربت جام گفت : در حال حاضر برخی کمبو دها در این شهرستان احساس می شود و امیدواریم تا پایان سال این کمبود ها را صد درصد پوشش دهیم تا معلولین از این بابت مشکلی نداشته باشند

وی همچنین از عدم مناسب سازی معابر و مکانهای عمومی انتقاد کرد و گفت : متاسفانه د رمشهد فضای عمومی بخصوص ادارات فقط 30 درصد مناسب سازی شده است و در شهرستان های استان وضعیت مطلوب نیست که باید به این مسئله بیشتر توجه شود .

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.