رئیس سازمان سواد آموزی کشور از برتری فارس جزو 3 استان برتر کشور در گسترش سوادآموزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ باقرزاده رئیس سازمان سواد آموزی کشور در شانزدهمین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی گفت: برش ملی ارزیابی عملکرد استان‌ ها در زمینه گسترش سوادآموزی انجام‌شده که  فارس در این ارزیابی جزو سه استان برگزیده کشور است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ های متعدد شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان فارس، افزود: برگزاری 6 نشست در سطح ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر و معاونان وی در آموزش ‌و پرورش در استان فارس نشان از رویکرد مثبت و عملکرد مناسب در زمینه نهضت سوادآموزی است.

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به آمار بی ‌سوادی در فاصله سال‌ های 1375 تا 1390 در کشور گفت : در این سال‌ها کاهش بسیاری را در بی‌سوادی ندیدیم، اما در چندساله اخیر با توجه به آمار یونسکو یک کاهش 2 میلیون نفری را در جمعیت بالای 15 سال کشور مشاهده می‌کنیم.

رئیس نهضت سوادآموزی وزارت آموزش ‌و پرورش بیان کرد: با اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، این انتظار را داریم که کاهش ملموس بی‌ سوادی را نیز در کشور ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار فرهنگستان علوم پزشکی، 93 درصد معتادان به مواد مخدر کسانی هستند که ترک تحصیل کرده‌اند و این رابطه معناداری را بین بی‌سوادی و بزه‌ های اجتماعی نشان می‌ دهد.

باقرزاده تصریح کرد: با حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و فقیر که سالانه حدود 21 هزار نفر را در سنین 10 تا 17 سال شامل می‌شود، سعی کرده‌ایم از ترک تحصیل آنان جلوگیری کنیم، چراکه ماندن دانش‌ آموز در مدرسه به‌نوعی مانع ایجاد شر و بزه در جامعه می شود.

شانزدهمین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی با حضور مدیران دستگاه های مختلف در زمینه توسعه سواد مردم فارس در شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار