زنجان؛

کنترل شپش سر در مدارس زنجان

شپش سر در مدارس استان زنجان کنترل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شپش سر درمدارس زنجان شیوع پیدا کرده بود ولی در حال حاضر با اقدامات لازم و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کنترل شده است و شپش سر مختص منطقه خاصنیست و طی ماههای گذشته در تمام مدارس استان شپش سر مشاهده شده بود.

مقدمی با اشاره به نقش خانواده ها در کنترل این نوع بیماری افزود:خانواده ها در این زمینه نقش به سزایی دارند و خانواده ها باید در منزل به بهداشت فرزندان توجه ویژه ای را داشته باشند چرا که امکان انتقال این نوع آلودگی از افراد خانواده به دانش آموز وجود دارد و در پی آن این نوع آلودگی نیز به مدرسه ورود پیدا می کند.

وی به دوره های معاینه بهداشت مدارس اشاره کرد و گفت:از مهرماه دورهمعاینات بهداشتی شروع شده و دانش آموزان مشکوک به آلودگی به مراکز بهداشت ارجاع داده می شوند که در حال حاضر دورهدرمان تکمیل شده است.

مقدمی با بیان اینکه دانش آموزان مشکوک به شپش سر به صورت محرمانه درمان می شوند و به مرکز بهداشت معرفی می شوند تا شامپو بگیرند، افزود: شپش سر بیشتر در مدارس دختران و در مقطع ابتدایی مشاهده می شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: شپش ، سر ، مدارس ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.