گردش مالی موسسات آموزشی غیرمجاز در ارومیه 10 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فرماندار ارومیه گفت: 48 آموزشگاه غیر مجاز در ارومیه شناسایی شده و گردش مالی این موسسات به بیش از 10 هزار میلیارد ریال می رسد که چشم پوشی از این سود غیرممکن به نظر می رسد.

عباس حسن خانی روز شنبه در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه افزود: این موسسات هزینه های هنگفتی از والدین دانش آموزان اخذ می کنند و از استانداردهای آموزشی نیز برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: اولین وظیفه افرادی که تمایل به فعالیت در این راستا دارند، اخذ مجوز است که باید به این امر اهتمام کنند ولی این کار را انجام نداده اند.

وی خواهان شکل گیری و فعالیت شورای نظارت بر آموزشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی آزاد در ارومیه شد و اضافه کرد: هر 6 ماه یکبار باید این شورا تشکیل شود و گزارش ارائه کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ارومیه اظهار کرد: اگر موسسه ای بدون مجوز تشکیل شود و مالی از این طریق تحصیل شده باشد، بر اساس اعلام مراجع قضایی کلاهبرداری محسوب می شود.

محمد مجرد رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش ارومیه نیز در این نشست گفت: نرخ رشد شهریه، جنسیت دانش آموزان و کلاسهای مختلط و فضای آموزشی نامناسب از مشکلات موجود در موسسات آموزشی غیر استاندارد است.

وی بیان کرد: فعالیت این موسسات موجب کاسته شدن اعتماد عمومی نسبت به آموزش و پرورش می شود و باید سازماندهی شود.

قهرمان اشرف نجف آباد رئیس ناحیه 2 آموزش و پرورش ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: 60 آموزشگاه زبان و 60 آموزشگاه علمی در ارومیه شناسایی شده که از این تعداد فعالیت 48 موسسه غیر مجاز است.

وی بیان کرد: برای 11 موسسه در هفته های گذشته اخطار صادر شده و 18 موسسه نیز چندین بار اخطار دریافت کرده اند.

120 آموزشگاه علمی و زبان در شهرستان ارومیه شناسایی شده که در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.