4 هزار بی سواد و کم سواد تا پایان سال تحت پوشش سواد آموزی قرار می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  گفت: ‌ دین اسلام تاکید ویژه‌ای بر سوادآموزی دارد و وجود حتی یک بی‌سواد زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه آموزه های دینی ما عاملی برای ایجاد شوق و انگیزه برای اموختن است گفت: برای گسترش سوادآموزی علاوه بر تلاش مسئولان و دستگاه‌های متولی، مردم نیز باید عزم عمومی در این زمینه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه هزینه کرد در امور تربیتی سرمایه‌گذاری برای جامعه است گفت: باید به دانش‌آموزان به چشم سرمایه‌های کشور نگاه کرد چرا که اینها آینده‌سازان جامعه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در این دیدار با اشاره به اینکه 98 درصد جمعیت استان باسواد هستند گفت: ازبین مناطق 14 گانه آموزش وپرورش استان زنجان نواحی یک و دو زنجان و شهرستانهای ابهر و خرمدره با 99 درصد میزان باسوادی در رتبه نخست استان زنجان قراردارند .

احمدنیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان هم با اعلام اینکه حدود 14 هزاربی سواد در استان وجود دارد گفت: پیش بینی می شوداز این تعداد 4 هزار بی سواد و کم سواد تا پایان سال تحت پوشش سواد آموزی قرار گیرند.

علاوه بر آموزش های سوادآموزی ، امسال چهار مرکز یادگیری محلی نیز برای آموزش حقوق شهروندی، مهارت اجتماعی و زندگی برای سواداموزان درسطح استان زنجان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.