امام جمعه موقت مشهد گفت: باید این مسئله را بدانیم که فتنه 88 آن طور که می باید شناخته نشد و تنها رهبری توانستند عمق مطلب و عظمت این فتنه را بشناسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فرزانه در سلسله برنامه های دفتر مطالعات تاریخ و اندیشه سیاسی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه راه عبور از فتنه ها داشتن بصیرت است افزود: یکی از بزرگترین هنرهای انقلاب اسلامی عبور از فتنه بود، چرا که فتنه یک ویروس است که هیچ گاه از بین نمی رود و تنها دارای یک روش درمان است و آن نیز بصیرت است.

وی گفت: اگر در سخنان رهبری تاملی کنیم علت اینکه ایشان به کلمه بصیرت افزایی بسیار تاکید دارند همین است که فرد بتواند فتنه ها رابشناسد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم برابر دشمن پیروز شویم و این دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد، ما باید ایمان همراه با آگاهی، شعور ، تفکر و تعقل داشته باشیم.

حجت الاسلام فرزانه گفت: ما اگر می خواهیم سیاست را به طور دقیق معنا کنیم باید به سراغ سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری رویم؛ در کلام رهبری سیاست یعنی اینکه متوجه شویم که جهت­گیری جامعه به کدام سمت است، چرا که اگر این مسئله را بفهمیم می­توانیم به نتیجه درک سیاسی درست که همان بصیرت است دست یابیم.

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به اینکه بصیرت به معنای شناخت احزاب و جریان های سیاسی است، گفت: اگر انسان بتواند به یک فرد با بصیرت تبدیل شود، در این صورت می تواند دشمن را در هر لباس و چهره ای که هست به خوبی بشناسد؛ از این مسئله نباید غافل شد که دشمن شناسی یک هنر بوده و دوای شفا بخش تمامی فتنه ها نیز است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.