دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ازآموزش پیشگیری از گاز گرفتگی (مسمومیت با گاز مونواکسید کربن) در اتوبوس های شهری مناطق 15 گانه این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید امامی با بیان اینکه این آموزش ها در قالب کارت های سفر مطالعه در بیش از 600 دستگاه اتوبوس شهری انجام می شود گفت: در این کارت ها با بهره گیری از داستان های جذاب سعی شده بی احتیاطی هایی که منجر به گاز گرفتگی می شود را به شهروندان آموزش دهیم.

وی ادامه داد، در ایستگاه های اتوبوس شهر اصفهان نیز پوسترهایی با موضوع مسمومیت با گاز مونواکسید کربن از سوی کمیته شهروندی نصب شده تا شهروندان را از خطرات بی احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز آگاه سازیم.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به شروع فصل سرما و استفاده شهروندان از وسایل گاز سوز اظهار کرد: برخی از شهروندان در اثر بی احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز همچون استفاده نکردن از هوا کش، لوله هواکش استاندارد و... دچار گاز گرفتگی شده اند که امید با فرهنگ سازی های انجام شده روز به روز آمار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن کاهش یابد.

امامی همچنین یاد آور شد، با توجه به وجود آلودگی هوا، فرهنگ سازی توسعه فضای سبز را نیز در این دوره از کارت های سفر مطالعه مد نظر قرار دادیم.

گفتنی است، 12 هزار کارت های سفر مطالعه هر ماه به موضوعی اختصاص می یابد که در فصل زمستان با توجه به افزایش مسمومیت با گاز مونواکسید کربن این کارت ها به موضوع گاز گرفتگی اختصاص یافت.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتراز تولیدات فرهنگی و برنامه های کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با شماره 61-34467360 تماس بگیرند ویا به وب سایتshahrvandi.net مراجعه کنند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.