دبیر اجرایی سمینار موضوعات پیشرفته در علوم و مهندسی علوم کامپیوتری گفت: برخی پژوهشگران در بخش تحقیقات نرم افزار سیستمی فعالیت می کنند که پروژه های آنها در زمان کوتاهی به محصولات تجاری تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی جهان آرام دبیر اجرایی سمینار موضوعات پیشرفته در علوم و مهندسی کامپیوتر که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با اشاره به برگزاری اولین سمینار علوم کامپیوتری در دی ماه سال ۹۴ گفت: دومین دوره سمینار باحضور دانشجویان و سخنرانان ایرانی و خارجی و ۲۰ سخنران مقیم ایران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

دبیر اجرایی سمینار علوم کامپیوتر بیان کرد: در این سمینار پژوهشگران، مهندسان و اساتید فعال در زمینه علوم کامپیوتر، اطلاعات و پژوهش های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند که زمینه ای برای همکاری در پژوهش های داخلی و خارجی کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه دراین سمینار به موضوعات علوم کامپیوتر مانند اندروید، سخت افزار و غیره پرداخته می شود، تصریح کرد: پژوهشگرانی هستند که در قسمت پژوهشی نرم افزار سیستمی فعالیت می کنند و پروژه های آنها در زمان کوتاهی به محصولات تجاری تبدیل شده است که بالعکس پژوهشگرانی نیز فعالیت های تئوری انجام می دهند و آنها را به مقالات علمی تبدیل می کنند. 

جهان آرام با اعلام اینکه دانشجویان رشته مکانیک و برق ۱۰ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند، افزود: ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این سمینار دانشجویان رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر هستند.

در ادامه سمینار اشکان نوروزی فرد دبیر علمی با اشاره به حضور حداکثری آقایان در این سمینار، بیان کرد: ۳۰ درصد شرکت کنندگان در سمینار را خانم ها تشکیل می دهند که سمینار علوم کامپیوتر امسال با حضور حدود ۴۰۰ نفر شرکت کننده و سخنرانانی از کشور های آمریکا، سوییس و کانادا به مدت 2 روز در روزهای ۸ الی ۹ دی ماه برگزار می شود.

به گفته نوروزی فرد، اکثر دانشجویان رشته علوم کامپیوتر برای تحصیل در مقاطع بالاتر مهندسی کامپیوتر را انتخاب می کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار