رئیس اتاق فکر محیط زیست استان فارس از دخالت انسان و تداوم خشکسالی در فارس خبر داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد زمان پور عضو هیات علمی و رئیس اتاق فکر محیط زیست استان فارس با بیان اینکه تاخیر دربارندگی های فارس نگران کننده و حاصل دخالت انسان است، گفت: راهکار مقابله با این بحران را کنترل مصرف، مصرف بهینه و احترام به طبیعت است.

زمان پور افزود: پیش‌بینی‌ های هواشناسی نشان می‌ دهد که مقدار بارش در سال 1395 بسیار کم‌تر از اندازه‌ طبیعی است، و امیدواریم بارندگی ‌ها بتواند مقدار آب لازم برای تامین آب آشامیدنی کلان‌ شهر شیراز را در سد درودزن فراهم کند.

زمان پور ادامه داد: افت‌ و خیزهای آب‌ وهوایی ، کاربرد بیش از اندازه‌ سوخت‌های فسیلی توسط انسان  و رهاسازی گازهای گلخانه ای در اتمسفر از مهمترین عواملی است که سبب بحران خشکسالی و کمی بارندگی ها شده است.

او خاطر نشان کرد: هم‌اکنون وضعیت تالاب‌ های بختگان، پریشان، و ارژن بدترین شرایط است و اگر چاره‌ ای اندیشیده نشود، این بحران وضع دریاچه‌ ها و رودخانه‌ ها را از پیش بدتر خواهد کرد.

عضو هیات علمی و رئیس اتاق فکر محیط زیست استان فارس تصریح کرد: نبود بارش از یک ‌سو و قطع ورودی آب از رودها و چشمه‌ ها به دست انسان از سوی دیگر هیچ ذخیره ای برای برپا ماندن نگذاشته است، همه‌ آنان کاملا خشک اند و حیات طبیعی و زندگی انسانی در پیرامون آن‌ ها به ‌شدت آسیب دیده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار