مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از نابودی گونه های ارزشمند گیاهان دارویی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: فارس، با تولید 50 درصد گیاهان دارویی کشور، رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را دارد.
 وی افزود: گونه های ارزشمند گیاهان دارویی همچون آویشن کوهی و ریشه شیرین بیان متاسفانه به دلیل برداشت ‌های بی ‌رویه، خشکسالی و بحران شدید کم آبی، بهره‌ برداری غیراصولی و صادرات خام این محصولات در معرض نابودی کامل قرار دارند.
بوستانی از طرح‌ های حفاظتی و احیایی منابع طبیعی برای حفظ این گیاهان دارویی خبر می دهد و می گویداد و ادامه داد: طرح مرتع‌ داری و طرح صیانت از جنگل از جمله طرح ‌هایی منابع طبیعی برای حفظ گیاهان دارویی است.
تاکنون بیش از هزار و 600 گونه گیاه دارویی در فارس، شناسایی شده است و این استان رتبه نخست کشور در زمینه تنوع گونه ‌ای گیاهان دارویی را دارد.شهرستان های لار، لامرد، خنج، جهرم، ممسنی، رستم، مرودشت، بوانات، پاسارگاد و سپیدان بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در استان فارس را دارند.
بوستانی تصریح کرد: سالانه بیش از 40 هزار تن انواع گیاه دارویی از استان به کشورهای مختلف جهان ازجمله کشور های حوزه خلیج فارس، انگلستان، آلمان، ژاپن، ترکیه، چین و فرانسه صادر می شود.
شیرین بیان، آنغوزه، مسطکی، مورد، آویشن و کتیرا از جمله گیاهان دارویی خودرو در استان فارس است.
اغلب شهرستان ‌های فارس دارای انواع گیاهان دارویی است و شهرستان های آباده، نورآباد، ممسنی و سپیدان دارای مزارع گیاهان دارویی هستند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
چرا صنعتی نمیشه؟
آخرین اخبار