مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: امسال پیش ‌بینی می ‌شود کشت کلزا در مزارع شهرستان ‌های شیراز از 175 هکتار سال گذشته به 750 هکتار افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید اختری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: محصولات کلزای کشاورزانی که در کاشت  دانه روغنی با ارزش فعالیت دارند به صورت رایگان بیمه می‌ شود و بذر اصلاح شده در اختیار آنان قرار می گیرد.
اختری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل خشکسالی ‌های اخیر الگوی کشت تغییر کرده است، افزود: کشت کلزا در خود کفایی کشور و تولید روغن اثرگذار است و می‌توان سالانه از خروج میلیارد‌ ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: از 15 هزار هکتار کلزا که در استان فارس کشت می ‌شود، بالغ بر 750  هکتار آن در شیراز و از هر هکتار 2.5 تن دانه روغنی برداشت می ‌شود.
وی از کشت 350 هکتاری گیاهان دارویی در شیراز خبر داد و افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی از اقداماتی است که با هدف بهبود معیشت کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی ‌های اخیر در این شهرستان انجام شده است و  برای اجرای این طرح مهم 20 گونه گیاه دارویی به صورت نشا و یا کاشت مستقیم بذر در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
وی بیان کرد: 20 تا 30 درصد کشاورزان با استفاده از تسهیلات موفق شده‌ اند مزارع خود را تحت آبیاری نوین قرار دهند و محصولات خود را به بهترین روش آبیاری کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.