معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از احداث هزار هکتار گلخانه در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار هکتار گلخانه در کشور ساخته شده است گفت: تا پایان امسال این میزان به هزار و 500 هکتار افزایش پیدا می یابد.

طهماسبی با بیان اینکه راه‌اندازی 48 هزار هکتار گلخانه در افق 1404 پیش‌بینی شده است، افزود: از این 48 هزار هکتار سهم استان فارس 7 هزار هکتار است.


وی ادامه داد: در کشاورزی ظرفیت هایی وجود دارد که این ظرفیت‌ها با استفاده از علم و دانش و کشت ‌های گلخانه‌ای به افزایش بهره‌وری در تولید تبدیل می‌شود.

طهماسبی با تاکید بر جلوگیری از ورود نهال‌های آلوده به استان‌های مختلف بیان کرد: نهال اساس و پایه تولید است و جابه‌جایی نهال آلوده چیزی جز نابودی محصول به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه بیماری جاروک تاکنون 14 هزار هکتار از باغات لیموترش را از بین برده است افزود: تعدادی از درختان انجیرستان استهبان که به عنوان بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان شناخته و از لحاظ بین‌المللی نیز ارزش دارد، درگیر بیماری موزائیک شده است که باید از پیشرفت آن جلوگیری شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان فارس یکی از استان‌های مستعد برای کشت گیاه دارویی است که با توجه به شرایط خشکسالی باید به صورت جدی توسعه این کشت را دنبال کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.