فرماندار شهرستان گرمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی در جلسه شورای بررسی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در شهرستان گرمی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در شهرستان گرمی، حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد و انتظار داریم این مرکز با انجام کارهای تحقیقاتی نسبت به شناسایی و تهیه بانک اطلاعات گیاهان دارویی منطقه اقدام نماید کخ امیدواریم با تهیه اطلس گیاهان دارویی گرمی توسط این مرکز، شاهد بازاریابی، فرآوری و توسعه کشت گیاهان دارویی و سرمایه‌گذاری در این بخش باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: قرار گرفتن شهرستان گرمی در مرکز ثقل دو اقلیم متفاوت، شرایط خاص تنوع گیاهان دارویی و مرتعی و جاذبه‌های طبیعی و بخش کشاورزی ویژه‌ای در شهرستان گرمی ایجاد کرده که با بهره‌برداری بهینه از آن‌ها می‌توان شاهد رشد و توسعه آن خواهد بود.

امامی به توسعه کشت زعفران در شهرستان گرمی اشاره و تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت خوبی برای توسعه کشت این محصول دارد و حرکت‌های خوبی در این زمینه شروع شده است و علاوه بر آن بافت پلکانی شهر گرمی در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، بزرگترین ظرفیت برای توسعه این شهرستان به خصوص در بخش گردشگری است.

وی بیان کرد: انجام فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در شهرستان گرمی امری لازم و ضروری بوده و فعالیت مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شهرستان گرمی، نیازهای شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار در بخش آموزش را مرتفع کرده است و این تاثیرگذاری، حمایت همه جانبه مسئولان، برای توسعه آن را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان گرمی در ادامه با بیان اینکه ما دنبال الگوسازی کشت و مصرف گیاهان دارویی در شهرستان گرمی هستیم اظهار کرد: در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی، این شهرستان استعدادهای طبیعی مناسبی برای تولید و افزایش سطح زیرکشت آن و انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.