مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی دادگستری گفت: اجرای برنامه پیشگری رشد مدار در سالم سازی جامعه و کاهش جرائم و درنتیجه کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی موثراست .

پیشگیری رشد مدار منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محبوبه میرزابیگی  مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی دادگستری کرمان گفت: اجرای برنامه پیشگری رشد مدار در سالم سازی جامعه و کاهش جرائم، ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و درنتیجه کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی و پیشگیری از تکرار جرم موثراست .

 میرزابیگی از شروع دوره های آموزش مهارت پیشگیری رشد مدار، برای والدین خبر داد وافزود: 8کارگاه آموزشی در مناطق در معرض خطر و حاشیه نشین شهر کرمان در حال برگزاری  است.

وی بیان داشت: آموزش  آبشاری بیست مهارت تربیت فرزند سالم به منظور ارتقای بینش، مهارت و نقش والدین در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی صورت می پذیرد.

این مقام قضائی بر اهمیت انجام برنامه پیشگیری رشدمدار برای والدین تاکید کرد و ابراز داشت:  ایجاد ظرفیت ملی آموزش مهارت های تربیت فرزند با رویکرد پیشگیرانه از ابتلا به آسیب اجتماعی وارتقای توان و مهارت تربیتی مادران ضروری می باشد.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را توجه و اهتمام به پیشگیری های اولیه و توسعه ادبیات پیشگیری بخصوص پیشگیری اولیه در میان والدین و مربیان و همچنین افزایش دانش و مهارت والدین و مربیان در ارتباط با تربیت کودک و نوجوان دانست.

میرزا بیگی خاطر نشان کرد: در این دوره کارگاهی از میان مناطق حاشیه نشین شهر نقاط در معرض خطر و آسیب پذیر شناسایی و با برگزاری کارگاه های عمومی در 8 جلسه، مهارت های عمومی و سپس سایر مهارت های تخصصی به والدین آموزش داده می شود.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ابراز داشت: در اجرای این دوره ها از مدرسان ویژه ای که دوره ی تخصصی آموزشی را طی کرده و مهارت های لازم را کسب نموده اند با همکاری آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمان ، جرم ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار