40 هکتار از اراضی ملی شهرستان شهرکرد به کشت گیاهان دارویی و صنعتی اختصاص یافت.

کشت گیاهان دارویی و صنعتی در 40 هکتار از اراضی ملیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرکرد گفت: در راستای برنامه ها و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و طرح کاشت 2 هزار هکتار گیاهان دارویی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری، 40 هکتار از اراضی ملی این شهرستان تحت کشت انواع گیاهان دارویی و صنعتی مانند آنغوزه، کرفس، موسیر و ... قرار گرفت.

بهنام صحرانشین افزود: این اقدامات با همکاری 15 نفر از مجریان طرح ها و بهره برداران منابع طبیعی در سطح 40 هکتار از اراضی ملی بخش های مرکزی، فرخشهر و لاران انجام شده است.

وی اضافه کرد: در پی درخواست متقاضیان طرح های کشت گیاهان دارویی در این شهرستان، 14 هکتار از اراضی ملی بر اساس قراردادهای مشارکت مردمی و احاله مدیریت منابع طبیعی موضوع ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع در اختیار آنان قرار گرفت.

صحرانشین گفت: 100 هکتار نیز در قالب 18 فقره پرونده در اداره کل منابع طبیعی استان در دست اقدام و 300 هکتار هم در قالب 30 پرونده در شهرستان شهرکرد در حال آماده سازی است.

وی، از کلیه متقاضیان اجرای طرح های گیاهان دارویی و صنعتی و علاقمندان و متخصصین فعالیت در زمینه گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی خواست با مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان شهرکرد درخواست خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار