مشهد؛

یتیم خانه ایران در مشهد

فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در مشهد اکران و نقد و بررسی شد.

یتیم خانه ایران در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی، فیلم یتیم خانه ایران با حضور ابولقاسم طالبی کارگردان این فیلم و اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی استان خراسان رضوی در سالن همایش‌ های موسسه فرهنگی قدس مشهد اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
نویسنده و کارگردان این فیلم گفت: به کجا شتابان، قلاده های طلا و یتیم خانه ایران هر یک با تفاوت هایی نسبت به یکدیگر در مقاطع تاریخی، سه گانه ای در رابطه با حدود 300 سال دخالت انگلیس در ایران است.
ابوالقاسم طالبی با بیان اینکه در سریال به کجا چنین شتابان به صورت نرم اشاره کردم که انگلیس در سرمایه گذاری هایی که در کشور می شود و همچنین در کلاهبرداری هایی که مردم قربانی آن هستند نقش دارد، افزود: در سريال قلاده های طلا فعالیت انگلیس مشهود بود زیرا آمریکا در ایران سفارت نداشت و از طریق سفارت انگلیس طرح ها را پیش می برد و برای سقوط نظام انقلابی و اسلامی فعالیت می کرد.
وی گفت: فیلم یتیم خانه ایران به روشنی بخش مهم و تقریبا مسکوت مانده ای از تاریخ ایران روایت می شود که به روشنی دست انگلیسی ها برای ایجاد قحطی در ایران پس از جنگ جهانی اول دیده می شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.