دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر بیمه شدگان، از تعهدات و خدمات بیمه ای که اخذ می کنند، آگاهی ندارند.

تأمین اجتماعی در قبال دریافت حق بیمه خدمات مناسب ارائه دهد/ بیمه شدگان از تعهدات بیمه ای خود بی خبرندروح الله بابایی دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به دلیل اینکه اکثر بیمه شدگان، از تعهدات و خدمات بیمه ای که اخذ می کنند، آگاهی ندارند، در زمان نیاز دچار سردرگمی و اضطراب ناشی از هزینه های بالای درمان می شوند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی و تمامی سازمان های بیمه‌گر باید در قبال دریافت حق بیمه، خدمات مناسبی را ارائه دهند، افزود: اگر بیمه شدگان در همان ابتدای اخذ بیمه، با دقت سقف تعهدات را مطالعه کنند شاید به این نتیجه برسند که بهتر است پول ماهانه خود را صرف پرداخت بیمه نکنند و با شیوه دیگر پس اندازی برای آینده خود داشته باشند.

بابایی ادامه داد: البته بهتر است برای کمک به تصمیم گیری شهروندان، سازمان های بیمه‌گر مشاوره هایی را در جهت آگاهی دادن به بیمه شدگان انجام دهند تا افراد بتوانند بر اساس شرایط زندگی خود، درست ترین راه را انتخاب کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی مدعی هستند که تمامی درآمد حاصل از شرکت‌های زیر مجموعه، صرف بخش درمان می شود، اما هنوز اعتراضاتی از خدمات دهی نامطلوب وجود دارد که باید پیگیر شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.