مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت:18 مجتمع آبرسانی در استان در حال اجراست که با بهره برداری از آنها 472 روستا از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فیض الله پاسره گفت: اعتبار مورد نیاز برای این 18 مجتمع آبرسانی از محل بند ج تبصره پنج قانون بودجه سال 1394(صندوق توسعه ملی) تامین شده است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته از این محل برای این تعداد مجتمع آبرسانی را افزون بر 381 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون افزون بر 70 درصد این میزان اعتبار جذب شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فاز دوم آبرسانی به پشته زیلایی چرام، قیام- موگرمون- لنده، تاکسیسه و شهنیز بخش مارگون و مجتمع آبرسانی لوداب با 68روستا از جمله این مجتمع هاست.

پاسره مجتمع آبرسانی کاکان بویراحمد، مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر، مجتمع آبرسانی باباکلان و بوسنگان باشت را نیز از دیگر مجتمع های مهم و در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان ذکر کرد.

وی ابراز داشت: چهار مجتمع آبرسانی در قالب 145 روستا از این تعداد تا پایان سال مالی 95 (تیرماه 96) براساس برنامه ریزی انجام شده به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: مجتمع آبرسانی گوشه و مزدک شهرستان بویراحمد، مجتمع آبرسانی چشمه گلی شهنیز بخش مارگون، مجتمع آبرسانی لوداب در قالب 68 روستا و مجتمع قیام موگرمون شهرستان لنده است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای این چهار مجتمع آبرسانی شامل گوشه و مزدک، شهنیز مارگون، لوداب و قیام موگرمون لنده را به ترتیب 21،10، 44 و 20 میلیارد ریال ذکر کرد.

پاسره اظهار داشت: موضوع کیفیت و تامین آب سالم و بهداشتی و گندزدایی مستمرآب آشامیدنی در روستاها اولویت نخست و در عین حال خط قرمز شرکت آبفای روستایی این استان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای طرح های آبرسانی روستایی در این استان نیز با همین رویکرد و بیشتر با هدف اصلاح و بهسازی شبکه ها، خطوط انتقال و کیفیت منابع آبی خواهد بود.

وی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان را 72 درصد ذکر کرد.

حدود 330 هزار نفر از جمعت 703 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در قالب یکهزار و 676روستای دارای سکنه این استان روستایی هستند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.