نشست خبری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در این نشست خبری در بوشهر گفت : این رزمایش با شرکت یگان های پدافند هوایی ارتش و سپاه و یگان های کنترل عملیات نیروی دریایی ارتش و سپاه نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه و توپخانه ها و دیده بانی های نیروهای زمینی ارتش و سپاه یگان های دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج به مدت 5 روز برگزار می شود که روزهای اصلی رزمایش 6 و 7 و 8 دی ماه می باشد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: این رزمایش در گستره 496 هزار کیلومتر مربع از ماهشهر تا چابهار و نقطه عمق از اهواز و دزفول تا شیراز متصل به کرمان تا چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه و کیش و خارک تا مرزهای دریایی و هوایی اجرا می شود.

 وی گفت: در بیش از هزار نقطه دفاع هوایی این رزمایش اجرا می شود.

 سرتیپ اسماعیلی افزود: 17 هزار نیروی پایور و وظیفه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این رزمایش حضور دارند.

وی در تشریح ویژگی های این رزمایش گفت: این هفتمین رزمایش مشترک و نیمه سراسری در هشتمین سال تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاست.

سرتیپ اسماعیلی افزود: انتقال تجربه از پیشکسوتان به جوانان پدافند هوایی از ویژگی های این رزمایش است که قرارگاهی به نام حضرت علی اکبر تشکیل شده است که جوانانی با سن خدمتی 15 سال که قبلا به صورت آکادمیک آموئزش دیده اند در این رزمایش در تصمیم گیری ها تا مرحله اجرا بخشی از رزمایش را اداره می کنند.

 وی گفت: برگزاری رزمایش در حساس ترین نقطه کشور از دیگر ویژگی های این رزمایش است .

در این منطقه تعدادی از هواپیماهای فرامنطقه ای در بیرون از منطقه رزمایش حضور دارند و این هواپیماها باید همیشه حریم خود را حفظ کنند و خارج از محدوده رزمایش باقی بمانند.

در این منطقه حجم گسترده عبور هواپیماهای مسافربری صورت می گیرد و در هر 24 ساعت حدود 700 تا 800 فروند هواپیما از این منطقه عبور می کنند.

سرتیپ افزود: استفاده تلفیقی از سامانه های دفاع هوایی ارتش و سپاه در راداری شنود الکترونیکی موشکی در ارتفاع متوسط و پایین و بالا در طیف های مختلف فرکانسی هستیم .

در این رزمایش به گونه ای جنگ الکترونیک تست و ارزیابی می شود. وی گفت داشتن حجم بالای شلیک ها در طول مدت مشخص شده از ویژگی های این رزمایش است.

این شلیک های موشکی و توپخانه ای بعد از ماموریت های اصلی توسط سامانه های دفاع هوایی قرارگاه خاتم الانبیا ارتش و سپاه بر علیه دشمن فرضی اجرا می شود.

حجم بالای شلیک های موشکی و توپخانه ای را در حالی شاهد هستیم که در همان حال حجم بالای عبور هواپیماهای مسافربرب از این منطقه به سلامت انجام می شود.

سرتیپ اسماعیلی افزود: هدف اصلی این رزمایش را اقتدار افزایی و انسجام در شبکه یکپارچه پدافند هوایی به همت جوانترین سازمان نیروهای مسلح یعنی قرارگاه خاتم الانبیا ارتش است.

وی گفت : این رزمایش در ایمنی کامل و با مشارکت نیرهای شرکت کننده برای اقتدار افزایی و سلامت روحی و سلامت مرزهای هوایی در حساس ترین نقطه کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.