رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : پهنه های بزرگ و طرح تجمیع در اراضی کشاورزی اولویت اجرای سامانه نوین آبیاری است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی اکبر متقی فرد در جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت  به استان افزود : با توجه به پرونده های مطالعه شده برای اجرای سیستم های نوین آبیاری دراراضی کشاورزی استان ، اولویت برای اجرای این طرح در پهنه های بزرگ وتجمیع است و جهاد کشاورزی شهرستانها نیز باید به این سمت و سو حرکت کنند.

وی تاکید کرد :  با روندی که برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری وجود دارد باید یک آیین نامه ویژه برای تعرفه و اجرای این طرح تدوین شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : خرید اقلام و اجناس طرح آبیاری با پیمانکار و سازمان همیاری های شهرداری و هزینه اجرا بر عهده متقاضی است .

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی ا ستان هم در این جلسه  گفت : از 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان که در سفر هیات دولت به استان مصوب شده تاکنون کار یک هزار و 480 هکتار به پایان رسیده است .

محمد حسین عطایی افزود : همچنین دو هزار و 967 هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب 111 طرح در دست اجرا و 8 هزار و 621 هکتار در قالب 367 طرح در حال مطالعه است .

به گفته ی عطایی همچنین برای 15 هزار و 305 هکتار از اراضی کشاورزی در قالب 437 طرح توسط متقاضی ارائه و در حال تکمیل پرونده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.