بدره رکورددار بیشترین میزان بارندگی 24 ساعت گذشته استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مدیرکل هواشناسی استان گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های هواشناسی استان در جریان بارندگی های 24 ساعت از ساعت 9/30 صبح شنبه تا 9/30 صبح یکشنبه بیشترین میزان بارندگی در شهرستان بدره با 61 میلی متر ثبت شده است.

یوسف شیخ الملوکی بیان کرد: بعد از بدره بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه های ایلام و ارکواز با 59 میلی متر، ایوان با 58 میلی متر و کارزان با 56 میلی متر ثبت شده است.

وی یادآورشد: این مدت در ایستگاه های فرودگاه ایلام و سرابله 51.8 میلی متر، چوار و شباب 49 میلیمتر بارندگی ثبت شد و کمترین میزان بارندگی نیز مربوط به ایستگاه های دهلران با 1.1 میلی متر، موسیان 1.5 میلیمتر و آبدانان 8.5 میلی متر است.

وی افزود: این میزان بارندگی در مناطق مختلف استان بر اثر فعالیت یک سامانه سودانی و مرطوب جنوبی است که از روز گذشته وارد آسمان استان شده و تا اوایل وقت دوشنبه هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.