مظلومی گفت:‌ اعطای سوخت به شرکت های هواپیمایی نیز از طریق شرکت های صاحب نام صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا مظلومی مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در نشست خبری به منظور تشریح آخرین جزییات طرح برندینگ جایگاه های سوخت اظهار داشت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که اعطای سوخت به شرکت های هواپیمایی نیز از طریق شرکت های صاحب نام صورت می پذیرد.

وی همچنین با اشاره به بدهی های این شرکت ها اظهار داشت: مطالبات شرکت پخش از شرکت های هواپیمایی در دست وصول است.


محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در نشست خبری به منظور تشریح آخرین جزئیات طرح برندسازی جایگاه های سوخت کشور، اظهار داشت: تاکنون 50 شرکت برای فعالیت در این حوزه به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مراجعه کردند که از این بین 26 شرکت دارای مجوز هستند و درخواست 5 شرکت دیگر نیز در حال بررسی است همچنین 20 تقاضای جدید نیز به این شرکت ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فعالیت با پالایشگاه های شیراز، اصفهان و تبریز آغاز شده است و ما امیدواریم شرکت های صاحب نشان با توسعه فعالیت خود بتوانند در زمینه تولید بنزین در پالایشگاه ها و یا واردات و صادرات آن فعالیت کنند.

مظلومی تاکید کرد: هدف اصلی این طرح که از ماه آینده به طور رسمی آغاز می شود ارتقا کیفیت خدمات رسانی به مشترکین و کاهش حضور دولت در حوزه توزیع سوخت است.

وی یادآور شد: بر همین اساس سیاستهای راهبردی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر نظارت بیشتر روی فعالیت جایگاه ها متمرکز خواهد شد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص چگونگی عرضه سوخت توسط شرکت های صاحب برند اظهار داشت: کلیه فعالیت های توزیع شامل خرید از انبار و انتقال آن به جایگاه و در نهایت توزیع آن بر عهده این شرکت ها خواهد بود و آنها بر اساس عرضه خدمات بیشتر پول بیشتری را دریافت می کنند.

وی با تاکید بر این که پس از اجرای طرح برندی نیز بنزین با قیمت مصوب لیتری هزار تومان عرضه خواهد شد، گفت: شرکت صاحب برند در ازای عرضه سوخت و خدمات رفاهی مبلغ بیشتری از شرکت پخش دریافت کرده و همچنین در ازای ارائه خدمات رفاهی هزینه ها آن را جداگانه اخذ خواهد کرد، اما قیمت بنزین برای مشتریان تغییری نخواهد کرد.

مظلومی با اشاره به فعالیت یک شرکت صاحب برند در استان اصفهان گفت: بررسی ها نشان می دهد که تاکنون فعالیت این شرکت نتایج مطلوبی داشته چرا که با ارائه تخفیفاتی توانسته مشتریان بیشتری را جذب کند؛ سوخت گیری در جایگاه های این شرکت از 12 شب تا 6 صبح با قیمت کمتری صورت می پذیرد.

اجرای طرح برندینگ قیمت فرآورده های سوختی را افزایش نمی دهد

علیرضا رجبپور معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور تشریح آخرین جزئیات اجرای طرح برندینگ جایگاه های سوخت کشور اظهارداشت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح باید درابتدا زمینه های مورد نظر آن فراهم شود تا بتوان بنزین با کیفیت را با قیمت مناسبی به دست مصرف کنندگان برسانند.

وی تاکید کرد: امروز بهای عرضه سوخت در کشور بر اساس یک نرخ تکلیفی بوده که باید به بهای تمام شده تبدیل شود.

رجب پور تاکید کرد: تغییر نظام مدیریت عرضه امری ضروری بود که باید هرچه سریعتر انجام شود چراکه کشورهای توسعه یافته دنیای امروز به سمت و سوی عرضه سوخت از طریق شرکت های صاحب برند روی آوردند؛ بر همین اساس برنامه ریزی های انجام شده در این شرکت در راستای کاهش نقش دولت و در مقابل افزایش حضور بخش خصوصی خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح کلیه مباحث تهیه و فروش سوخت از طریق این شرکت ها صورت می پذیرد و ما نیز به عنوان یک مرجع ناظر همواره بر عملکرد این شرکت ها نظارت داریم.

رجب پور با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستا انحصار زدایی از مجاری عرضه گفت: با فراهم کردن زمینه حضور شرکت های صاحب نشان امکان ایجاد یک فضای رقابتی و از میان رفتن هر گونه رانت و انحصار فراهم خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: طرح برندینگ در 3 مرحله انجام خواهد شدو تا کنون طی برنامه ریزی های انجام شده افزایشی در قیمت فرآورده ها پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار