صنایع طبس،از کمبود آب رنج می برند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛طلایی مقدم،فرماندار شهرستان طبس در جلسه تخصصی صاحبان صنایع و معادن طبس باحضور وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان مشکلات شهرستان به طرح راهکار هایی برای حل این مسائل پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بزرگترین مسئله شهرستان طبس در حال حاضر خشکسالی است یکی از راه های برون رفت از این مشکل توجه به صنایع و معادن و رسیدن به جایگاه فرآوری محصولات معدنی است.

وی افزود: به لحاظ شرایط خاص شهرستان و مرکزیت آن،چه از نظر جغرافیایی و جه از نظر معدنی، طبس و شهرستان های اطرافش باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد .

فرماندار شهرستان طبس خواستار بازگشت زیر ساختهای معدنی و شرکت زغال سنگ به دولت شد و همچنین پیشنهاد راه اندازی پژوهشکده و دانشکده معدنی در طبس را مطرح کرد و گفت: رایزنی ها با برخی دانشگاه های معتبر کشور از جمله فردوسی مشهد انجام شده و آمادگی برای اعطای مجوز وجود دارد و از وزیر صنعت خواست تا به این مسئله توجه ویژه داشته باشد.

طلایی مقدم افزود : دغدغه دیگری که برای سرمایه گذاران وجود دارد تأمین خوراک و مواد اولیه برای واحدهای فرآوری مواد معدنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.