مشهد؛

نقش اقتصاد مقاومتی در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور

استاندار خراسان رضوی گفت: تدوین پیوست آسیب های اجتماعی برای تمامی طرح ها و پروژه های استان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه ی شورای اداری استان با اشاره به این که محور این جلسه شورای اداری، آسیب های اجتماعی است؛ افزود: باید در راستای استحکام جامعه و افزایش سرمایه ی اجتماعی، برای مدیریت آسیب های اجتماعی در استان با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها، تلاش کنیم.

وی با بیان این که پس از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی به عنوان یک اولویت با جدیت دنبال شده است؛ افزود: فرمانداران باید نسبت به این موضوع، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی خواستار تدوین برنامه ای اجرایی در شهرستان ها برای مدیریت، ساماندهی و کاهش آسیب های اجتماعی شد و گفت: این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در راس فعالیت فرمانداران قرار گیرد.

رشیدیان با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی و آثار آن در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور، به ویژه عبور از رکورد، تصریح کرد: امروز علاوه بر عبور از رکود بر اساس آمار بانک جهانی، رشد اقتصادی کشور در سال 2016 به 6.6 درصد رسید.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید اطلاعات اقدامات و تلاش های دولت یازدهم به صورت شفاف و صحیح در اختیار مردم قرار گیرد؛ خاطر نشان کرد: در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ی ولی فقیه در استان نیز وی در رابطه با ابهامات موجود در این حوزه، بر اطلاع رسانی روشن و شفاف، تاکید داشت .

رشیدیان گفت: باید اطلاع رسانی در حوزه ی اقدامات صورت گرفته در بخش های اشتغال، تورم، جذب سرمایه، سرمایه گذاری های خارجی، تسهیلات طرح رونق و نیز سایر تسهیلاتی که به واحدها داده شده و افزایش تولید و صادرات و غیره به درستی و ارائه شود تا مردم مردم ببینند و حس کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: تاپایان دولت یازدهم 472 طرح اقتصادی و 502 پروژه ی عمرانی در استان به ثمر خواهد نشست و بهره برداری از آن ها، تحول گسترده ای در حوزه ی اشتغال استان ایجاد می کند؛ از این رو همه دستگاه ها باید تلاش کنند این طرح ها در زمان مناسب به انجام رسیده و نتیجه مطلوب آن در اقتصاد استان مشهود شود.

وی با اشاره به دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: موضوع انتخابات بسیار حساس و مهم است و ما به عنوان نمایندگان عالی دولت، ضمن حفظ بی طرفی کامل خود در این عرصه، باید زمینه ی مشارکت حداکثری را در هر دو انتخابات را فراهم کنیم.

رشیدیان گفت: باید با معرفی جایگاه و اهمیت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بتوانیم شوراهای شهر و روستای کارآمد و موثر داشته باشیم که منجر به توسعه ی مناطق شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بر این مبنا، از اول دی ماه ستادهای انتخابات در استان فعال و احکام مسئولان مربوطه صادر شده و در این راستا فرمانداران باید آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری و شفاف را داشته باشند .

وی با اشاره به اهمیت رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017، گفت : در این راستا نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شده و نیز از طریق معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برای بودجه ی این مهم، پیگیری هایی انجام شده است.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به این امر و نقشی که این ردیف بودجه ای و استفاده از این فرصت تاریخی می تواند برای مشهد و نیز کشور ایجاد کند؛ توجه ویژه ای داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در واقع در شرایط عادی، تمام تلاش ها و اقدامات دستگاه ها با محوریت آستان قدس ظرفیت سازی برای ارائه ی خدمت مناسب تر به زائران است که در سال جاری میلادی باید از ظرفیت مشهد 2017 به صورت ویژه بهره برد.

وی گفت: این رخداد مهم که از 11 دی ماه با شروع سال میلادی آغاز می شود؛ فرصت مغتنمی است تا از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و میراث بزرگی که این استان با وجود مضجع شریف رضوی در قلب خود دارد و جایگاه کانونی مضجع شریف امام رضا (ع) برای همدلی و انسجام و اتحاد با مسلمانان و نحله های مختلف استفاده ی مقتضی و مطلوب شود.

رشیدیان تصریح کرد: بدین منظور با محوریت آستان قدس رضوی و ظرفیت هایی که بخش های دولتی و برخی نهادها در این استان دارند؛ تلاش های لازم در حال انجام است اما نیازمند حمایت و کمک مالی در بُعد ملی نیز هستیم و تا کنون هم مشارکت خوبی از سوی بخش های مختلف شده و تعیین ردیف بودجه ای می تواند این تلاش ها را منتج به نتیجه مطلوب تری نماید.

وی گفت : از 11 دیماه رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017 آغاز می شود اما جشن و مراسم رسمی شروع این رویداد طی روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه در مشهد آغاز می شود که امید است در خور شان این استان برگزار و به انجام رسد.

استاندار خراسان رضوی در پایان از خدمات موثر تولیت معظم آستان قدس رضوی، همکاری سازمان اقتصادی این مجموعه، تعامل با دستگاه ها و مشارکت در پروژه های توسعه ای استان در حوزه های مختلف، قدر دانی کرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.