هرمزگان در بخش سرمایه گذاری رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، خلیل قاسمی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 143 فقره مجوز تاسیس طرح های صنعتی  صادر شده که براساس پیش بینی میزان اشتغال زایی در این واحدها بیش از 5 هزار و 200 نفر است.
وی میزان سرمایه گذاری در این واحدهای را بیش از  صد و 12 هزار میلیارد ریال دانست و افزود:تعداد طرح ها، نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد  افزایش داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان میزان جذب سرمایه گذاری را در این مدت 38 درصد و اشتغال زایی را 60 درصد افزایش عنوان کرد.
مجتبی برخورداری رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان گفت: شهرستان بندرعباس از میزان مجوزهای صادره در 8 ماه امسال 49 درصد و در اشتغال 46 درصد را به خصوص اختصاص داده است.
وی افزود: با زیرساخت های مناسب در این شهرستان بیشترین سرمایه گذاری در مرکز استان صورت گرفته است.
رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به گروه های کالایی سرمایه گذاری استان افزود: در مجوزهای صادر شده، رتبه اول سرمایه گذاری استان به گروه کالایی کک و فرآورده های حاصل از نفت است.
مجتبی برخورداری گفت: این گروه با سهم 90 درصدی از میزان سرمایه گذاری و  سهم 30 درصدی از پیش بینی اشتغال زایی، گروه نخست سرمایه گذاری استان است.
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.