رئیس جمهور روسیه در نشست خبری سالانه خود درباره مسائل مختلف سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اقتصادی روسیه تأکید کرد نرخ تورم در این کشور در سال جاری میلادی در مجموع کمتر از 6 درصد خواهد بود که پائین‌ترین رقم و یک رکورد است.

 رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سال رو به پایان 3.7 درصد بود که رقمی قابل قبول است.

وی درباره وضع فناوری‌های نوین در اقتصاد روسیه، خاطرنشان کرد کار‌شناس فناوری اطلاعات تا چند سال قبل عملا در سطح صفر قرار داشت، اما از آن زمان تا به حال وضع بسیار تغییر کرده است. 

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: صنایع دفاعی مسئله اصلی در اقتصاد هستند. ما در سال گذشته 2.7 درصد از تولید ناخالص ملی را صرف دفاع کردیم. امسال این رقم 4.7 درصد، در سال آینده 3.3 درصد و در آینده 2.7 درصد خواهد بود. 

ولادیمیر پوتین در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: هدف ما متوقف کردن درگیری ها در سراسر سوریه است. وی پایان رسمی عملیات در شهر حلب سوریه را اعلام کرد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: روسیه در اینباره که ارتش آمریکا قوی است با این کشور بحث نمی‌کند، اما معتقد است ارتش روسیه از هر تجاوزکاری نیرومند‌تر است. 

وی درباره کریمه و روابط با اوکراین نیز اعلام کرد: من شکی ندارم که پس از افتتاح پل کرچ، ورود گردشگران به کریمه بطور محسوس افزایش خواهد یافت. روابط روسیه و اوکراین دیر یا زود عادی خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره دولت و انتخابات آمریکا گفت: روزولت ملت آمریکا را متحد کرد، اما دولت فعلی، آنها را متفرق می‌کند. فراخوان به رأی ندادن به ترامپ، گامی در راه ایجاد تفرقه در بین مردم بود. اما آن‌ها در این زمینه نیز باختند. دو نماینده به ترامپ رای ندادند، اما تعداد نمایندگانی در کالج الکترال که به کلینتون رای ندادند، چهار نفر بود. دموکرات‌های امریکا در دو جبهه می‌بازند و در جستجوی مقصران در جای دیگر هستند. 

پوتین درباره افشای مکاتبات سران حزب دموکرات آمریکا در جریان رقابتهای انتخاباتی گفت: معلوم نیست چه کسانی این کار را انجام داده‌اند. هکر‌ها با افشای مکاتبات حزب دموکرات،  بازی با افکار عمومی در کشورشان را ثابت کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: روسیه مجبور است به اقدامات آمریکا در زمینه ایجاد سپر موشکی پاسخ دهد و این را بطور ثمربخش انجام می‌دهد. 
پوتین خاطرنشان کرد که روسیه زیر دریایی ها و هواپیما های جدیدی می سازد.

رئیس جمهور روسیه درباره ترور سفیر این کشور نیز اعلام رد: فاجعه ترور سفیر روسیه در ترکیه به منزله سوء قصد به روسیه و روابط مسکو و آنکارا است.
 پوتین تاکید کرد روسیه مراقب کشف همه جزئیات در جریان تحقیقات درباره ترور سفیر روسیه در ترکیه خواهد بود. 

پوتین درباره آزادسازی حلب نیز گفت: علاوه بر روسیه، ترکیه و ایران، اسد نقش بزرگی در آزادسازی حلب ایفا کرد، اما حل و فصل درگیری سوریه بدون نقش آفرینی همچون آمریکا ممکن نیست. 

وی با بیان اینکه پایان بحران حلب بدون کمک نیروهای ایران و رؤسای جمهور ایران، سوریه و ترکیه رخ نمی‌داد، تاکید کرد: باید تلاش کرد تا اقدام های جنگی در سوریه پایان یابد و ما برای رسیدن به همین هدف تلاش می کنیم.
پوتین تاکید کرد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نقش مهمی در دستیابی به توافق در شهر حلب ایفا کردند. 
وی افزود، بشار اسد نقش مهمی در آزادسازی حلب در کنار روسیه، ترکیه و ایران داشت.

پوتین در بخش دیگری از کنفرانس سالانه مطبوعاتی خود گفت روسیه، ایران، ترکیه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه موافقت کرده اند در گفتگوهای صلح در آستانه پایتخت قزاقستان برای حل و فصل کشمکش سوریه شرکت کنند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از این گفت و گو تاکید کرد: ارتش روسیه به تقویت توانمندی هسته ای خود با در نظر گرفتن همه توافقنامه های بین المللی که مسکو آنها را امضا کرده است، ادامه خواهد داد.

پوتین افزود: روسیه به توافقنامه محدود کردن سلاح های راهبردی تهاجمی با آمریکا پایبند است. فکر نمی کنم چیز جدیدی در سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره قصد او برای تقویت توانمندی هسته ای این کشور وجود داشته باشد، ترامپ به طور مفصل در این باره در زمان تبلیغات انتخاباتی سخن گفته بود.

رئیس جمهوری روسیه درهمین حال اعلام کرد روسیه به هیچ قیمتی درگیر مسابقه تسلیحاتی نخواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۵
ترکیه یکی از حامیانه اصلی تروریستها بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۵
داري حزيون ميگي تركيه در ازادي حلب نقش ايفا كرد؟؟؟؟؟؟؟
همه تجهيزات تروريستا داره از تركيه مياد اونوقت؟؟؟؟؟
آخرین اخبار