جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را به دلیل حمایت از روسیه تحت فشار قرار دادند.

افزایش فشارها بر ترامپ به دلیل حمایت از روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ –رئیس‌‌جمهور منتخب آمریکا-  بین اشتیاقش به بهبودی روابط آمریکا و روسیه و درخواست دیگر جمهوری‌خواهان برای برخورد قاطعانه با مسکو به دلیل مداخله در انتخابات این کشور بلاتکلیف مانده و به شدت تحت فشار است.

راینس پریبس –رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید- یکشنبه به طور ضمنی اذعان کرد روسیه پشت حملات سایبری به نهادهای حزب دموکرات بوده است. ترامپ همواره نتایج تحقیقات آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور را رد می‌کرد و بر این باور بود مداخله در انتخابات می‌تواند کار چین یا هر هکر دیگری نیز باشد. اما پس از اینکه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا گزارشی را منتشر و ولادیمیر پوتین –رئیس‌جمهور روسیه - را عامل پشت این حملات اعلام کردند، انتظار می‌رود فشارها بر ترامپ برای اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه‌تر در قبال روسیه افزایش یابد.

«نیل گاردینر» یکی از افراد تأثیرگذار در تیم انتقال دولت ترامپ و عضو بنیاد هریتج - اندیشکده محافظه‌کار آمریکایی واقع در واشنگتن - در این خصوص اعلام کرد: «لازم است دولت جدید آمریکا رویکرد سختگیرانه‌تری را  در قبال روسیه در پیش بگیرد».

به گفته کارشناسان روس، فشار جمهوری‌خواهان بر ترامپ باعث می‌شود خواسته پوتین برای لغو تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه زمان بیشتری ببرد.

به ادعای  آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، جاسوس‌های روس تلاش می‌کنند سازمان‌ها و اشخاص دیگری را نیز در آمریکا به منظور اشراف بر سیاست‌های آینده این کشور هک کنند.

لیندسی گراهام -سناتور ایالت کارولینای جنوبی- چندی پیش اعلام کرد قصد دارد به همراه جان مک‌کین -سناتور ایالت آریزونا- قانونی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه معرفی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار