لیندسی گراهام اتخاذ تصمیم در مورد سرنوشت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا را وظیفه ترامپ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ اتهامات مربوط به گفت وگوی پنهانی با سفیر روسیه بر سر تحریم های این کشور را انکار کرده و در مقابل، قانونگذاران دموکرات آمریکایی خواستار برکناری او شده اند، لیندسی گرام سناتور جمهوریخواه تصمیم گیری در مورد سرنوشت وی را از اختیارات رییس جمهوری کشورش دانست.

هفته گذشته نشریه واشنگتن پست با انتشار گزارشی فاش کرد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ چند روز قبل از مراسم تحلیف وی در تماسی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا برسر تحریم های آمریکا علیه این کشور گفت وگو کرده است.

در حالی که خود فلین چنین ادعاهایی را در محافل خصوصی و علنی انکار کرده، این گزارش جنجال ها و واکنش های زیادی را در محافل سیاسی آمریکا به دنبال داشته است.

گرچه قانونگذاران برجسته جمهوریخواه و رهبران این حزب تاکنون در مورد این مسأله سکوت اختیار کرده اند و گمانه زنی ها بر این است که چنین گفت وگو هایی با صلاحدید و مشورت ترامپ و به گونه ای غیر رسمی با این مقام روس صورت گرفته، اما دموکرات های آمریکایی از همان ابتدای افشای این خبر، حملات شدیدی را علیه فلین آغاز کرده و خواستار کناره گیری وی از این سمت شده اند.

«نانسی پلوسی» رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا بلافاصله با صدور بیانیه ای نوشت که مشاور امنیت ملی کشورش باید فردی باشد که پوتین را مرجح بر سرنوشت و امنیت کشورش نداند و اضافه کرد که به همین دلیل و بخاطر حفظ امنیت ملی آمریکا فلین باید از این سمت کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار