حجامت اهدای خون را یکسال به تاخیر می اندازد

مدیر عامل انتقال خون تهران گفت: انجام حجامت به دلیل احتمال انتقال برخی بیماری ها، اهدای خون را تا یک سال به تاخیر می اندازد.

مرتضی طباطبایی مدیر عامل انتقال خون تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه حجامت یک روش سنتی برای درمان بعضی از بیماری ها است، گفت: حجامت باعث ایجاد خراش در بدن افراد می شود.

وی با اشاره به انتقال برخی از بیماری ها از طریق حجامت اظهار داشت: افرادی که برای خارج کردن خون از بدن از این روش استفاده می کنند، به مدت یکسال از اهدای خون معاف هستند و در بدن انسان چیزی به نام خون های کثیف و تمیز وجود ندارد.

مدیر عامل انتقال خون تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختمان مرکز انتقال خون ابوذر، تاکید کرد: این ساختمان در سال های قبل ساخته شده اما به دلیل کاهش مراجعه شهروندان محله ابوذر، اهدای خون از حد استاندارد ما پایین بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست های مدیران، از این مرکز به عنوان یک ساختمان اداری جهت انجام امور و نگهداری اسناد، مدارک و اموال سازمان انتقال خون استفاده میز شود.

طباطبایی با اشاره به نقش صنعت در موضوع طب بیان کرد: از نظر بحث های آماری و استفاده از فرمول های صنعتی می توان نتایج خوبی را در مباحث انتقال خون هم برای مصرف و هم برای تهیه مناسب خون مراکز دریافت کرد. 

مدیر عامل انتقال خون تهران افزود: ساخت وسایل و تجهیزاتی مانند دستگاه های جداسازی پلاکت، مشتقات خون و تولید فرآورده های خونی، توسط صنایع با تسهیل در اهدای خون باعث تسریع روند کار و تامین خون مناسب می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار