معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: امروزه در سایه این تلاش ها حدود 15 درصد مدارس دو نوبتی فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عباسی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز شهر زنوز گفت: این موقعیت به برکت حضور به هنگام و موقعیت شناسایی مردم بوده و اگر خیران مدرسه ساز وارد عرصه نمی شدند، مشکلات غیرقابل حلی در آموزش و پرورش وجود داشت.

وی ادامه داد: جدا از رفع مشکل فضای آموزشی یک نیت و هدف بلندتری در این موضوع نهفته است که آن وحدت ملت و نظام است.

عباسی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالادستی مصوب و ابلاغ شده است، گفت: در هر کشوری محور توسعه نیروی انسانی و این نیرو نیازمند تربیت است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به فضاهای آموزشی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین سرانه فضای آموزشی در کشور از 5.5 متر مربع باید به هشت متر مربع افزایش یابد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: ضروری است معماری ایرانی و اسلامی مورد توجه ویژه در وضعیت ظاهری مدارس قرار گیرد .

وی ادامه داد: باید ارتباط بین فضاها همچون ورزشگاه، نمازخانه، کارگاه و آزمایشگاه در مدارس نیز مورد توجه قرار گیرد.

عباسی اظهار کرد: در چهار سال گذشته مشارکت خیران مدرسه ساز موجب شده با وجود محدودیت های منابع مالی دولت اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

مدرسه شبانه روزی مرحوم میرفتح اله سید زنوزی با زیر بنای یک هزار و 800 متر مربع با 12 کلاس درس و هزینه 35 میلیارد ریال توسط میر محمد رضا سید زنوزی در شهر زنوز احداث شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.