مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آمار گاز گرفتگی در شیراز دو برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد فرخ زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه در سال 95 تاکنون 18 مورد امداد رسانی به حوادث گاز گرفتگی از سوی آتش نشانی در شیراز صورت گرفته است، گفت: این آمار از افزایش دو برابری گازگرفتگی در شیراز خبر می دهد، زیرا این آمار در سال 94 شش مورد و در پاییز 94 دو مورد بوده است.

وی افزود: افزایش سکونت گاه های غیر رسمی و توجه نکردن به نکات ایمنی به ویژه در ساختمان های تازه احداث شده و نبود آموزش مناسب برخی از دلائل این موضوع است.

فرخ زاده ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان مردم در اتصال لوله های بخاری ایمنی را رعایت کنند و از انتقال گاز منو اکسید کربن به فضای بیرون اطمینان حاصل نمایند.

وی بیان کرد: مردم نسبت به مکش لوله های بخاری توجه کنند و به یاد داشته باشند، لوله های بخاری باید کاملا گرم باشند.

فرخ زاده ادامه داد: استفاده لوله های گالوانیزه سفید برای بخاری ها در اولویت قرار دارد و از لوله های فنری استفاده نشود، زیرا این لوله ها از استحکام کافی برخوردار نیستند و به مرور زمان دچار ساییدگی شده و در انتقال گاز منو اکسید کربن به بیرون اختلال ایجاد شده و باعث انتشار آن در فضای داخل منزل می شود.

فرخ زاده ادامه داد: لوله های بخاری در پشت بام باید حداقل 80 سانتی متر از سطح بام ارتفاع داشته باشند و در روی آن کلاهک H نصب شود، به گونه ای که در اثر باد، برف و باران مشکلی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: خانواده ها در هنگام استفاده از لوازم گرمایشی از وجود منافذ اکسیژن در فضا اطمینان داشته باشند تا منجر به حادثه نشود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: نصب پکیج در داخل منزل نیاز به اکسیژن زیادی دارد و اگر منافذ اکسیژن به میزان کافی وجود نداشته باشد، منجر به انتشار گاز می شود، زیرا پکیج باید در محیط باز نصب شود تا منجر به کمبود اکسیژن و انتشار گاز و ایجاد سانحه نشود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار